Aquila GV 250

   
   Jihokorejská firma je jedním z nejvýznamnějších průmyslových podniků v zemi na výrobu jednostopých vozidel. Její výrobní program je velmi rozsáhlý a dosahuje počtu 200 000 ks za rok. Do Evropy začaly dovážet své výrobky od roku 1992. Novinkou ve výrobním programu v současnosti je choper Aquila 250. Přesto se ale výrobce ponejvíce věnuje výrobě široké škály skútrů v kubaturách od 50 cm3 do 125 cm3.

   Když sem si před dvěma roky konečně našetřil na motorku, tak první co mě napadlo, že chci dobře ovladatelnou a spolehlivou záležitost. Jelikož sem nikdy předtím na motorce neseděl, kromě toho když sem si udělal řidičské oprávnění na velkou motorku. Takže sem byl úplný začátečník. Bylo mi jasný, že si hled nekoupím něco silného.

   No a Aquilku už mam druhým rokem a sem celkem spokojen. Sice plánuji do budoucna silnější stroj. První co mě zaujalo při prvním pohledu na Aquilu bylo jak vypadala vyspěle! Na to, že je to 250 tak budí dojem silnějšího stroje. Při prvním startu hned co mě překvapilo byl dobry zvuk už sériového stroje. Já sem letošní zimu odstranil zadní tlumivky. Jak mi doporučilo víc vlastníku tohoto stroje. Ještě jsou ve výfuku dva tlumiče! Jelikož sem se zvukem spokojen další operace následovat nebude!

   Zadní odpružení je i přes možnost nastavení pouze tvrdé, tvrdší a nejtvrdší, naopak přední bez možnosti nastavení zůstává dost měkké.Brzdy se jeví jako dostačující, i když vyžadují větší silový projev a v případě razantního zpomalení či zastavení použití obou dostupných kotoučů ( myšleno pouze jednoho předního a jednoho zadního ).

   Prodejce od kterého sem stroj kupoval nabízí k motorce ještě řadu doplňků. Od větrného štítku až k třem plastovým kufrům. Podle mého názoru je, ale lepší využít šikovnosti tuzemských firem a vybavit moto doplňky ze zdejší nabídky! 

   Jízdní vlastnosti aquily : Při první jízdě je znát nízké těžiště a předkopy! Aquila je snadno ovladatelná. Takže bych jí doporučil každému začátečníku a nebo slabšímu pohlaví. Při jízdě ve dvou je třeba přitvrdit tlumiče jinak v zatáčkách dost plave! Jinak je jízda ve dvou docela snesitelná a to i delší vzdálenosti. Při rozjezdech je znát, že motorka není žádný silák a tak trochu si dává na čas než se vytočí do větších otáček. Nevýhodou pří jízdě se silnějšími bratříčky je časté řazení. Ideální je držet otáčky mezi 5000 až 6000. Při 6000 otáčkách aquilka ožívá a rychlost se pohybuje okolo 90km/hod.

   Údržba je celkem nenáročná, ale je jasné, že u vysoko otáčkového stoje je častější než u silných chopprů. A ten řetěz. Je jasné, že nad kardan není. Moje kamarádka při 10000 km musela nechat vyměnit řetězovou sadu. Podle mě je tato výměna otázkou dvou sezon. Svíčky je lepší měnit po 12000km!   O dalších zkušenostech, nápadech a problémech hned napíšu!     

 

 

 
   Aquila GV 250  r.v. 2001

Technické parametry - TTD

Vrtání x zdvih (mm) 41 x 37,4
Zdvihový objem (cm3) 249
Kompresní poměr 10,2: 1
Max. výkon (k/ot./min) 27 / 9000
Točivý moment (Nm/ot./min) 20,6 / 9000
Plnění válců karburátor průměr difuzoru 26mm
Typ motoru / počet válců Vidlicový / 2
Počet dob 4
Chlazení kapalinové
Rozvod / ventilů na válec DOHC / 4
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod řetěz
Délka / šířka / výška (mm) 2270 / 800 / 1090
Rozvor (mm) 1 500
Přední tlumiče Teleskopické vidlice
Zadní tlumiče Dvě seřiditelné jednotky
Přední pneumatika 110 / 90-16
Zadní pneumatika 150 / 80-15
Přední brzda Kotoučová / 2 pístky
Zadní brzda Bubnová
Výška sedla (mm) 690
Objem nádrže (litrů) 14 z toho 2 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 155
Max. rychlost (km/hod) 130
Cena v ČR 2001 (Kč) 130.000,-

Text a foto :

 Kovik                                                            Spojení na autora článku : e-mail
                                                       

Zpět do sekce Články :

   
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser