|
|
|
Jihokorejská firma je jedním z
nejvýznamnějších průmyslových podniků v zemi na výrobu jednostopých vozidel.
Její výrobní program je velmi rozsáhlý a dosahuje počtu 200 000 ks za rok.
Do Evropy začaly dovážet své výrobky od roku 1992. Novinkou ve výrobním
programu v současnosti je choper Aquila 250. Přesto se ale výrobce ponejvíce
věnuje výrobě široké škály skútrů v kubaturách od 50 cm3 do 125
cm3. |
|
Když
sem si před dvěma roky konečně našetřil na motorku, tak první co mě napadlo,
že chci dobře ovladatelnou a spolehlivou záležitost. Jelikož sem nikdy
předtím na motorce neseděl, kromě toho když sem si udělal řidičské oprávnění
na velkou motorku. Takže sem byl úplný začátečník. Bylo mi jasný, že si hled
nekoupím něco silného. |
|
No a Aquilku už mam druhým rokem a sem celkem spokojen. Sice plánuji do
budoucna silnější stroj. První co mě zaujalo při prvním pohledu na Aquilu
bylo jak vypadala vyspěle! Na to, že je to 250 tak budí dojem silnějšího
stroje. Při prvním startu hned co mě překvapilo byl dobry zvuk už sériového
stroje. Já sem letošní zimu odstranil zadní tlumivky. Jak mi doporučilo víc
vlastníku tohoto stroje. Ještě jsou ve výfuku dva tlumiče! Jelikož sem se
zvukem spokojen další operace následovat nebude! |
|
|
Zadní odpružení je i přes možnost nastavení
pouze tvrdé, tvrdší a nejtvrdší, naopak přední bez možnosti nastavení
zůstává dost měkké.Brzdy se jeví jako dostačující, i když vyžadují větší
silový projev a v případě razantního zpomalení či zastavení použití obou
dostupných kotoučů ( myšleno pouze jednoho předního a jednoho zadního ). |
|
Prodejce od kterého sem stroj kupoval nabízí k motorce ještě řadu doplňků.
Od větrného štítku až k třem plastovým kufrům. Podle mého názoru je, ale
lepší využít šikovnosti tuzemských firem a vybavit moto doplňky ze zdejší nabídky!
|
|
Jízdní vlastnosti aquily : Při první
jízdě je znát nízké těžiště a předkopy! Aquila je snadno ovladatelná. Takže
bych jí doporučil každému začátečníku a nebo slabšímu pohlaví. Při jízdě ve
dvou je třeba přitvrdit tlumiče jinak v zatáčkách dost plave! Jinak je jízda
ve dvou docela snesitelná a to i delší vzdálenosti. Při rozjezdech je znát,
že motorka není žádný silák a tak trochu si dává na čas než se vytočí do
větších otáček. Nevýhodou pří jízdě se silnějšími bratříčky je časté řazení.
Ideální je držet otáčky mezi 5000 až 6000. Při 6000 otáčkách aquilka ožívá a
rychlost se pohybuje okolo 90km/hod. |
|
|
Údržba
je celkem nenáročná, ale je jasné, že u vysoko otáčkového stoje je častější
než u silných chopprů. A ten řetěz. Je jasné, že nad kardan není. Moje
kamarádka při 10000 km musela nechat vyměnit řetězovou sadu. Podle mě je
tato výměna otázkou dvou sezon. Svíčky je lepší měnit po 12000km! O
dalších zkušenostech, nápadech a problémech hned napíšu! |
|
|
|
Aquila GV 250
r.v. 2001 |
Technické parametry - TTD |
Vrtání x zdvih (mm) |
41 x 37,4 |
Zdvihový objem (cm3) |
249 |
Kompresní poměr |
10,2: 1 |
Max. výkon (k/ot./min) |
27 / 9000 |
Točivý moment (Nm/ot./min) |
20,6 / 9000 |
Plnění válců karburátor |
průměr difuzoru 26mm |
Typ motoru / počet válců |
Vidlicový / 2 |
Počet dob |
4 |
Chlazení |
kapalinové |
Rozvod / ventilů na válec |
DOHC / 4 |
Startér |
E |
Počet rychlostí |
5 |
Sekundární převod |
řetěz |
Délka / šířka / výška (mm) |
2270 / 800 / 1090 |
Rozvor (mm) |
1 500 |
Přední tlumiče |
Teleskopické vidlice |
Zadní tlumiče |
Dvě seřiditelné jednotky |
Přední pneumatika |
110 / 90-16 |
Zadní pneumatika |
150 / 80-15 |
Přední brzda |
Kotoučová / 2 pístky |
Zadní brzda |
Bubnová |
Výška sedla (mm) |
690 |
Objem nádrže (litrů) |
14 z toho 2 litry rezerva |
Suchá hmotnost (kg) |
155 |
Max. rychlost (km/hod) |
130 |
Cena v ČR 2001 (Kč) |
130.000,- |
|
|