|
Moje
máša : XVS
650A
Drag Star - Classic |
|
|
|
|
|
Pro mou mášu jsme jeli s
vozíkem celých 457 km a to jsme nevěděli jestli ji vezmem. Byla naražená na
přední blatník (prý to předtím majitel neubrzdil před autem) jinak fotky
byly luxusní a touha po máše obrovská. Řidičák smrděl novotou, před
autoškolou na VS 800 viz. foto č 1 se konala jízda párkrát
kolem bloku na jawce 05 viz. foto č 2 tudíž zkušební
jízdu na kupované máše dával Yoskin. Prohlédnuto, projeto, odsouhlaseno,
zaplaceno, naloženo na vozík, jedem zpět zase přes celou republiku domů.
Cesta na máše se nedala, byl listopad 2006 a celkem hnusně... |
|
Po příjezdu máša putovala k
Flíčkovi do Iron moto na "vstupní" prohlídku a hned jsem pořídila padací
rám. Jedinou věc, kterou jsem plánovala od začátku byly pedály, prostě
stupačky nechcu a hotovo! Co si vymyslím, to mám:-) |
|
|
Standa vydražil na ebay (ještě raz
dík ;-)) a jdeme montovat... ááá problém, na nových verzích, kde už byly
pedálky standartně, je trošku do zadu posunutý stojánek. No Yoskin je
šikovný, všechno půjde... viz. foto č 3 Jinak
jsem |
|
|
|
|
dopředu úpravy moc neplánovala, prostě
jsem byla ráda že mám vůbec mášu, ale kámoška rozhodla za mě. Otravovala
se svezením. Já s 165 cm a muší váhou jsem byla ráda, že jsem odjezdila
autoškolu s instruktorem za prdelí. Hodně mi pomáhal, dával nohy při
stání na zem a tak... komisař si při zkouškách byl vědom toho, že jede
prťavá holčina a že on je širší než vyšší a tak byl taky ohleduplný a
tolerantní. Ta kámoška je taková hyperaktivní |
foto č.1 |
foto č.2 |
foto č.3 |
|
|
a když jsem si představila jak ji vezu, ona
se vrtí, ječí nadšením, viděla jsem držkopád po dvaceti metrech... tomu jsem
zabránila tím, že jsem shodila sedlo a opěrku spolujezdce a tak to vlastně
všechno začalo... |
Se sedlem šly dolů také brašny, ale něco
na uložení drobností bylo potřeba. Objednala jsem si od Jardy z Kladna
rolku na řidítka (na míru). Potom byl zadní blatník takový prázdný,
nosiče na netu takový nudný, navrhnu si svůj... |
viz. foto č 4 Co
dál? Mám ráda tmavé barvy, oranžový blinkry mi na černé máše připadaly
jako cirkusová světýlka, tak šup s nima do kelu, Ježíšek připravil kouřový
blinkry ale zapoměl na hlavní zadní světlo... no třeba se taky dočkám:-)
Ale pořád mášu hyzdil ten naražený přední blatník, mysleli jsme, že bude
brnkačka koupit novej ale ejha, černý s linkou prostě nesehnatelný...
trvalo dlouho, nápadů a možností několik a peněz stálo všechno kotel. Pak
byla menší nehoda, kdy do mě kolega vrazil ze zadu a tím se - i když
nepatrně - ohnul i zadní blatník. Tak nic, kašlu na linky, znaky, dáme
všechny nedostatky vyklepat a hodíme celou krásku do novýho kabátku. Lak
byl míchaný spešl pro mě, je to černá s takovou narezlou perletí, to
prostě nejde ani vyfotit, to se musí omrknout na sluníčku :-) viz. foto
č 5 |
|
foto č.4 |
|
Drag Star
je tichá motorka, potkala jsem už hodně idiotů na silnicích a pochopila
jsem, že být slyšena je opravdu nutnost. Vybrala jsem výfuky Cobra
viz. foto č 6, nevýhodou je že jsou jsou chromové, ale zvuk
je tak akorát, montáž home made, jo - pravda - sem tam si při startování
vystřelí... jinak bez nejmenšího problému, spotřeba zůstala stejná a
táhne malinko lépe od spodu. |
|
Ze začátku
jsme ještě hodili RZku na home made nerezový |
foto č.5 |
rámeček, ale to hodlám
v budoucnu ještě nějak vylepšit, no já naivně |
foto č.6 |
|
čekala, že ty obry změní na maličké, jako
mají naši SK sousedi, ale vypadá to že se nedočkám...:-( Dalším doplňkem
jsou zrcátka, páč origo se mi příliš nelíbily, ale dlouho trvalo než jsem
našla nepříliš malé, pěkné a neobyčejné.
|
|
Když už byl ten
plamínek na blatníku, bude můj Drag celý plamenitý. Tedy i zrcátka |
viz. foto č
7.
Pak Sporťačka prodávala Draga a tak mi nabídla štítky na světlo a
blinkry a krytku brzdovky (s plamínkama :-)) - ta čeká ještě na poličce
na výměnu brzdové kapaliny. Plánuji ještě nové hefty, brzdovou a
spojkovou páčku, kryt kardanu a nakonec možná i nějaký ten znak na
nádrž. |
No a až
tohle všechno budu mít tak si pořídím Viper Diablo viz. foto č 8,
ten je v plamenech celý už z výrobního pásu :-D |
foto č.7 |
XVS
650A - Moje hodnocení (jako ve škole) |
|
úkon |
známka |
|
známka |
MOTOR
VÝKON |
3 |
MOTOR
PRUŽNOST |
2 |
ŘAZENÍ
NEUTRÁLU |
1 |
OVLÁDÁNÍ
PŘEPÍNAČÚ |
2 |
BRZDA
PŘEDNÍ |
2 |
BRZDA
ZADNÍ |
2 |
POHODLÍ
NA SILNICI |
1 |
POHODLÍ
V TERÉNU
( POLŇAČKA ) |
4 |
JÍZDNÍ
VLASTNOSTI RYCHLÁ JÍZDA |
2 |
JÍZDNÍ
VLASTNOSTI POMALÁ JÍZDA |
1 |
ZRYCHLENÍ
a SPOTŘEBA |
2 |
MAXIMÁLNÍ
RYCHLOST |
2
|
|
|
foto č.8 |
|
Technický věci: |
Máša je r.v. 2000 kupovaná
v roce 2006 s najetými 5500 km (?), původní pneu vydržely do 21.380 km,
nyní jezdím na ME 880, na nich mám najeto zatím 3.500 km. Kromě výměny
provozních kapalin, filtrů a svíček nebyl potřeba žádný zásah do čehokoli,
máša je absolutně spolehlivá a nikdy nazradila !! |
K jízdě na motorce a
rada pro ženský: |
My ženy to máme složitější,
jsme slabší, menší, křehčí... (až na vyjímky :-)) Moje začátky opravdu
nebyly jednoduchý, někdy jsem myslela že to vzdám, ale touha byla
silnější......... |
Chce to jen jezdit, jezdit a jezdit. Ono to
pak jde samo. Při manipulaci na místě pomůžou vyšší podrážky, je dobré si uvědomovat, kde
parkujeme-zastavit si tak, abych nemusela pak vycouvávat do kopečka. A taky
si hlídat svoje místo v garáži, páč když před vás zaparkuje mamlas vašeho
drahého, tak si sama na druhý den nevyjedete - zatímco on ještě vydělává
penízky na benzín v kanclíku ;-) |
|
Chci vzkázat ženskejm, ať se toho nebojí, a po případném prvním pádu,
nedostatku... ať to nevzdávají... i "velcí" motorkáři občas spadnou (i
po několika letech), odnesou si pár šrámů, motorka se opraví a jede se
dál. To co si člověk zaviní sám není většinou taková hrůza, ale bohužel,
podaří se... Horší je to s idiotama na cestách a tam se vám může stát
cokoli (i horšího než modřiny) i v sedle ledvinek, tak se neošizujte o
ten krásný pocit za řidítky ;-) |
|
AHOJ v sedle... |
|
|
YAMAHA |
|
ilustrační foto : originální provedení |
|
XVS 650
Drag Star - Classic |
Technické parametry - TTD |
Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů |
čtyřdobý dvouválec do V - 70° OHC, 2 ventily |
Vrtání x zdvih (mm) |
81,0 x 63,0 |
Zdvihový objem (cm3) |
649 |
Kompresní poměr |
9 : 1 |
Max. výkon (k/ot./min) |
40 / 6500 min-1 |
Točivý moment (Nm/ot./min) |
51 / 3000 |
Plnění válců karburátor |
2x Mikuni 28 mm |
Chlazení |
vzduchem |
Startér |
E |
Počet rychlostí |
5 |
Sekundární převod |
kardan |
Délka / šířka / výška (mm) |
2 450 / 930 /1 105 |
Rozvor (mm) |
1 625 |
Přední pneumatika |
130 / 90-16 |
Zadní pneumatika |
170 / 80-15 |
Přední brzda |
K / 298mm / 2pístky |
Zadní brzda |
B 200mm |
Výška sedla (mm) |
710 |
Objem nádrže (litrů) |
16 z toho 3 litry rezerva |
Suchá hmotnost (kg) |
230 |
Max. rychlost (km/hod) |
145 |
|
|
po zakoupení - před úpravama |
|
a potém.... |
|
|
|
|
|
|
Spojení na autora článku : |
Text :
Želva |
|
|
|
|
Foto :
autor článku + archiv K1400 a Internet |
|
732 678 086 |
|
|
|
|
|
Zpět do sekce :
moje máša |
|
|