|
XV
535 Virago |
09.01.2009 |
|
|
|
|
|
Tato mašina
si mne získala během prvního ujetého km, hned jsem věděl, že je mým splněným
snem. Je snadno ovladatelná, relativně lehká, řízení a zejména naklápění do
zatáček je jako by samočinné. Řídím prakticky jen "silou vůle", jako bychom
já a stroj byli jedno tělo. Hospodárná, spotřeba 5 - 5,8 l/100km, téměř
žádný rozdíl ve spotřebě mezi jízdou sólo a jízdou ve dvou. Šikovný je
systém dvou nádrží s elektrickým čerpadlem a dálkové (elektrické) ovládání
rezervy přepínačem na řidítkách. I po té, co začne motor za jízdy
vynechávat, ještě bezproblémově drží volnoběh a nabírá otáčky, což se hodí
např. dochází-li palivo na křižovatce. Po přepnutí pumpa během 10 sekund
karbce doplní a jede se dál... i tak je ale zásoba paliva celkem malá, 13,5
l ( z toho 2,5l |
|
|
rezerva) umožňuje dojezd
jen 150 - 175 km, pak už je třeba dát rezervu. Také
pohon kardanem integrovaným v ramenu kývačky nebyl v této kategorii moc
obvyklý. Přitom reakce kardanu se u této mašiny vůbec neprojevuje. |
Občas slýchávám
stížnosti na konstrukci výfuku, který je svařen do jednoho kusu, takže
úpravy a montáže laďáků jsou velmi problematické. Nicméně nevidím pro to
důvod, zvuk "origošů" je více než nádherný a dostatečně hlasitý, jsou to
hotové varhany... bodejť by ne, když je to Yamaha, že? |
|
Mimochodem, pokud
to nevíte, tak znak Yamahy zobrazuje tři zkřížené ladičky.
Torakusu Yamaha totiž
začínal jako varhanář, první nástroj postavil r. 1887 a během dvaceti (nebo
třiceti... už to nevím jistě) let se stal světoznámou značkou. |
Jinak,
pobočka Yamaha Motor
Company, zaměřená na
motocykly, byla založena až v r. 1955. A dle mých zkušeností Yamahy nemají
konkurenci. |
|
Když jsem si
vybíral chopper, mohl jsem mít Sportster 1200, Duo Glide, Wildstar 1600,
Intruder... ale Virago 535 nakonec zvítězilo na celé čáře. „Barokní“ chopper
vzhled, povedené, vyvážené tvary a ten motor - nejhezčí V-twin, jaký |
|
jsem kdy viděl. Také
rozumné užití chromovaných prvků doplňuje celkový dojem. U mne je velkým
plusem i to, že ovladače a kontrolky nejsou označené žádnými normovanými
piktogramy, všechno je poctivě anglicky popsáno. Nemám této mašině co
vytknout, snad jen složitější demontáž zadního kola a hlavně tachometru
- tam je všechno stísněné kolem reflektoru a vše komplikuje hustý a
rozvětvující se svazek kabelů. Také trubka řidítek zakrývá část pole
tachometru, takže při normálním posazu při jízdě nevidím rozsah 0 -
36km/h a 135km/h - max. Také musím sehnout hlavu, abych viděl na denní
počitadlo. I zásoba |
|
paliva je docela malá.
Ale co, nic není nikdy dokonalé... ta mašina je pro mne jako mé děvče
(holky, nechápejte to špatně, pořád máte šanci)… |
|
|
YAMAHA |
|
XV 535 |
|
Technické parametry - TTD |
Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů |
vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec do V - SOHC |
Vrtání x zdvih (mm) |
76,0 x 59,0 |
Zdvihový objem (cm3) |
535 |
Kompresní poměr |
9 : 1 |
Max. výkon (k/ot./min) |
46 k při 7500 ot. / min |
Točivý moment (Nm/ot./min) |
47 Nm při 6000 ot. / min |
Plnění válců karburátory |
Mikuni - BDS34 / 2 |
Chlazení |
vzduchem |
Startér |
E |
Počet rychlostí |
5 |
Sekundární převod |
kardan |
Délka / šířka / výška (mm) |
2.285 / 725 - 810 / 1.070 - 1.120 |
Rozvor (mm) |
1 520 |
Přední pneumatika |
3,00 -19 |
Zadní pneumatika |
140 / 90-15 |
Přední brzda |
jednokotoučová |
Zadní brzda |
bubnová |
Výška sedla (mm) |
720 |
Objem nádrže (litrů) |
1,5 z toho 2,5 litry rezerva |
Suchá hmotnost (kg) |
182 |
Max. rychlost (km/hod) |
156 |
|
ilustrační foto |
|
3x tapeta 1280 x 1024 |
|
|
|
|
|
|
|
Spojení na autora článku : |
Text :
BikerJim |
|
|
|
|
Foto :
autor článku + archiv K1400 |
|
732 457157 |
|
|
|
|
|
Zpět do sekce :
moje máša |
|
|