XVS 1100A Drag Star  

     Mojí první skutečnou mašinou byl Drag Star 650 ( fichtli a Jawu 250 do toho nepočítám snad se tím nikoho nedotknu).Toho jsem kupoval již tady v Čechách, ale byl dotažen z Německa. Kupoval jsem ho v roce 2001, měl najeto necelých deset tisíc km a byl ve výborném stavu. Můj sen přeci jen byl Drag Star 650A classic, ale těch tu tenkráte bylo málo na prodej a stejně moje finanční stránka to bohužel nedovolovala. Nějaké fotky tu také najdete (viz foto č.1 až 3). Po roce příjemných
 
  zkušeností a okamžiků jsem pořád snil o clasiku, ale už o jedenáctikilu a tak jsem se rozhoupal, přepočítal a rozhodli se že šestpade prodám a na leasing koupím můj vysněný stroj. A tak jsem také po sléze učinil a konečně si splnil svůj dávný sen.

     Matahari ( jak jsem s oblibou říkal své šestpade) šla do frcu a já do Yamahy. Slovo dalo slovo vyřídily se smlouvy a nadešel den splněných přání a já byl snad až v sedmém nebi.
    Po pár seznamovacích jízdách jsem s velice milým překvapením zjistil, že mám pod sebou

foto č. 1 až 3

neskutečnou dvouválcovou saň které v palivovém systému místo benzinu tepe dynamit. Je to ukrutná síla mezi nohama která se dá lehce ovládat což je na tom asi to nejhlavnější. A to pohodlí nízko posazené těžiště, příjemně měkké pérování, když člověk zrovna ač nerad vymete nějaký ten hrbol či lochnu tak mám pocit že sedím někde v limuzíně a jedu na nějakou skvělou párty. No a sezení to je něco, no aby také něco nebylo když si člověk sedne skoro do vaničky
(viz foto č.4) na koupání malého uřvaného dítěte. Nevím jak je na tom spolujezdec tam jsem ještě neseděl a ani tak nějak nehodlám. O to větší bylo moje překvapení když jsem zatahal za plyn a motor až neuvěřitelně rychle zareagoval, hlásí se do práce hned nedaleko volnoběžných otáček a  akcelerace je také super. Pokad chce člověk trhat gumy či asfalt tak musí vyhžít střední a vyšší pásmo otáček - ale jde to.
  Opravdu mě tento cruiser velmi překvapil a až teď jsem úplně pochopil že jsem si vybral ten pravý. Kosení zatáček je mu přirozené asi tak jako když člověk sviští kilem a kochá se krajinou. Moc se mi líbí oba hluboké blatníky (viz foto č.4 a 5), tady padlo znatelně více materiálu na jejich výrobu. Koupil jsem ho ve standardním provedení a změny ještě nebyli, těžko se něco dělá když člověk staví barák ale určitě se dočká a bude to letos. Duše tohoto stroje vychází z XV 1100 se kterým je stejné rozevření válců pod úhlem 75 stupňů (viz foto č.6), tak ventilový rozvod a chlazení vzduchem.V motoru není klasická vložka ale vrstva kompozitu,písty jsou kované. Od XV 1100 se liší karburátory, silnějšími žebry na válcích, větším airboxem a převodovka má jiné odstupňování. Od roku 2003 je montován imobilizér takže zase troch znesnadnění pro zloděje a pro majitel trošku pokojnější spánek, což se o mne říci nedá vždy nechávám motorku na dostřel, nehodlám o svou kovovou zákonitou manželku jen tak přijít. Také už model 2003 je vybaven výstražnýma bliknama.
foto č. 4 foto č. 5
foto č. 6 foto č. 7

   Servisní intervaly pro výměnu olejů je po 10 tisících což je jako u svíček a airboxu takže to je vše při jednom a člověk pořád nemusí něco hlídat. Jelikož je to nové tak sponzoruji obědy servisním mechanikům ale co dělat, přeci se jen tak nevykašlu na záruky když jsem do toho investoval. Na šestpade jsem si dělal skoro vše sám ale tady to ještě nějaký čas bude trvat. Jinak ve směs jezdím spíše sám, né že by se mi protivila společnost nebo vyjížďky co pořádá Generál vždy když o nich čtu tak to má něco skvělého do sebe, ale jak už jsem řek když člověk staví a poctivě vydělává tak nemá moc času což je mi líto ale zase bude lépe. Baráček už se blíží do finále takže bude více času a i peněz a dneska bohužel je to už i o penězích. Ale je to styl života.

   Vždy jsem chtěl jako malý kluk mít na sobě nějaké nášivky klubu a být s fajnovejma lidma (viz foto č.8), ale né každý klub je vstřícný ke státním zaměstnancům a některé mají dokonce v osnovách státní zaměstnanci vstup zakázán. A tak se mi nějak podařilo navázat kontakt s jedním chlapíkem co sedlá stejného cruisra jako já ale v černé barvě. A zjistil jsem že zakládá klub jen pro exekutivní státní správu a záchranné složky. Zakládal ho loni a dneska je nás něco přes padesát, už stihl i článek v letošních ČMN. Pokud někoho zajímá více

foto č. 8 foto č. 9

o tomto klubu tak ho naleznete na  www.blackdogscz.com   a ať to vypadá jak to vypadá jsou tam skvělí lidé. Pokud někdo miluje cruisery tak tento je fakt to pravé ořechové, tedy z mého pohledu (viz foto č.7 a 9).

     

YAMAHA Pokud si chcete prohlédnout ještě další fotky mého stroje - klikněte na tlačítko zde :

XVS 1100A Drag Star

Technické parametry - TTD

Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů čtyřdobý dvouválec do V - 75° DOHC, 2 ventily
Vrtání x zdvih (mm) 95,0 x 75,0
Zdvihový objem (cm3) 1063
Kompresní poměr 8,3 : 1
Max. výkon kW (k/ot./min) 45,4 (62,0 k / 5750 min-1)
Točivý moment (Nm/ot./min) 85 / 2500
Plnění válců karburátor 2x Mikuni BSR 37 mm
Chlazení vzduchem
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod kardan
Délka / šířka / výška (mm) 2445 / 895 / 1095
Rozvor (mm) 1 640
Úhel hlavy řízení (stupně°) 57°
Přední tlumiče teleskopické zdvih 140mm
Zadní centrální tlumič zdvih 113 mm
Přední pneumatika 130 / 90-16
Zadní pneumatika 170 / 80-15
Přední brzda 2x K / 296mm / 2pístky
Zadní brzda K / 282mm / 2pístky
Výška sedla (mm) 690
Objem nádrže (litrů) 17 z toho 4,5 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 275
Max. rychlost (km/hod) 170
Cena v ČR 2004 (Kč) 299.899,-

1x valparers : 1024 x 768

Text a foto : reverend Lucifer Johns

Spojení na autora článku :  

Zpět do sekce - moje "Máša" ...  

   
 

Zpět do sekce : Informace :