XVS 1100A Drag Star |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mojí první skutečnou
mašinou byl Drag Star 650 ( fichtli a Jawu 250 do toho nepočítám snad se
tím nikoho nedotknu).Toho jsem kupoval již tady v Čechách, ale byl dotažen
z Německa. Kupoval jsem ho v roce 2001, měl najeto necelých deset tisíc km
a byl ve výborném stavu. Můj sen přeci jen byl Drag Star 650A classic, ale
těch tu tenkráte bylo málo na prodej a stejně moje finanční stránka to
bohužel nedovolovala. Nějaké fotky tu také najdete (viz foto č.1 až 3).
Po roce příjemných
|
|
|
zkušeností a okamžiků jsem pořád snil o clasiku, ale už o
jedenáctikilu a tak jsem se rozhoupal, přepočítal a rozhodli se že šestpade prodám a na leasing koupím můj vysněný stroj. A tak jsem také po
sléze učinil a konečně si splnil svůj dávný sen.
|
|
|
Matahari ( jak jsem
s oblibou říkal své šestpade) šla do frcu a já do Yamahy. Slovo dalo
slovo vyřídily se smlouvy a nadešel den splněných přání a já byl snad až
v sedmém nebi. |
|
|
Po
pár seznamovacích jízdách jsem s velice milým překvapením zjistil, že mám
pod sebou |
foto č. 1 až 3 |
neskutečnou
dvouválcovou saň které v palivovém systému místo benzinu tepe dynamit. Je
to ukrutná síla mezi nohama která se dá lehce ovládat což je na tom asi to
nejhlavnější. A to pohodlí nízko posazené těžiště, příjemně měkké
pérování, když člověk zrovna ač nerad vymete nějaký ten hrbol či lochnu
tak mám pocit že sedím někde v limuzíně a jedu na nějakou skvělou párty.
No a sezení to je něco, no aby také něco nebylo když si člověk sedne skoro
do vaničky |
|
|
(viz foto č.4)
na koupání malého uřvaného dítěte. Nevím jak je na tom spolujezdec tam
jsem ještě neseděl a ani tak nějak nehodlám. O to větší bylo moje
překvapení když jsem zatahal za plyn a motor až neuvěřitelně rychle
zareagoval, hlásí se do práce hned nedaleko volnoběžných otáček a
akcelerace je také super. Pokad chce člověk trhat gumy či asfalt tak musí vyhžít střední a vyšší pásmo otáček - ale jde to. |
|
Opravdu mě tento cruiser velmi překvapil a až teď jsem úplně
pochopil že jsem si vybral ten pravý. Kosení zatáček je mu přirozené
asi tak jako když člověk sviští kilem a kochá se krajinou. Moc se mi
líbí oba hluboké blatníky (viz foto č.4 a 5), tady padlo
znatelně více materiálu na jejich výrobu. Koupil jsem ho ve
standardním provedení a změny ještě nebyli, těžko se něco dělá když
člověk staví barák ale určitě se dočká a bude to letos. Duše tohoto
stroje vychází z XV 1100 se kterým je stejné rozevření válců pod
úhlem 75 stupňů (viz foto č.6), tak ventilový rozvod a
chlazení vzduchem.V motoru není klasická vložka ale vrstva
kompozitu,písty jsou kované. Od XV 1100 se liší karburátory,
silnějšími žebry na válcích, větším airboxem a převodovka má jiné
odstupňování. Od roku 2003 je montován imobilizér takže zase troch
znesnadnění pro zloděje a pro majitel trošku pokojnější spánek, což
se o mne říci nedá vždy nechávám motorku na dostřel, nehodlám o svou
kovovou zákonitou manželku jen tak přijít. Také už model 2003 je
vybaven výstražnýma bliknama. |
|
foto č. 4 |
foto č. 5 |
|
|
foto č. 6 |
foto č.
7 |
Servisní intervaly pro výměnu olejů je po 10 tisících což je jako u
svíček a airboxu takže to je vše při jednom a člověk pořád nemusí
něco hlídat. Jelikož je to nové tak sponzoruji obědy servisním
mechanikům ale co dělat, přeci se jen tak nevykašlu na záruky když
jsem do toho investoval. Na šestpade jsem si dělal skoro vše sám ale
tady to ještě nějaký čas bude trvat. Jinak ve směs jezdím spíše sám,
né že by se mi protivila společnost nebo vyjížďky co pořádá Generál
vždy když o nich čtu tak to má něco skvělého do sebe, ale jak už
jsem řek když člověk staví a poctivě vydělává tak nemá moc času což
je mi líto ale zase bude lépe. Baráček už se blíží do finále takže
bude více času a i peněz a dneska bohužel je to už i o penězích. Ale
je to styl života. |
|
Vždy jsem chtěl jako malý kluk mít na sobě nějaké nášivky klubu a
být s fajnovejma lidma (viz foto č.8), ale né každý klub je
vstřícný ke státním zaměstnancům a některé mají dokonce v osnovách
státní zaměstnanci vstup zakázán. A tak se mi nějak podařilo navázat
kontakt s jedním chlapíkem co sedlá stejného cruisra jako já ale
v černé barvě. A zjistil jsem že zakládá klub jen pro exekutivní
státní správu a záchranné složky. Zakládal ho loni a dneska je nás
něco přes padesát, už stihl i článek v letošních ČMN. Pokud někoho
zajímá více |
|
foto č. 8 |
foto č. 9 |
o tomto klubu tak ho naleznete na www.blackdogscz.com
a ať
to vypadá jak to vypadá jsou tam skvělí lidé. Pokud někdo miluje
cruisery tak tento je fakt to pravé ořechové, tedy z mého pohledu
(viz
foto č.7 a 9). |
|
|
|
|
YAMAHA |
Pokud si chcete prohlédnout ještě další fotky mého stroje
- klikněte na tlačítko zde : |
|
XVS 1100A
Drag Star |
Technické parametry - TTD |
Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů |
čtyřdobý dvouválec do V - 75° DOHC, 2 ventily |
Vrtání x zdvih (mm) |
95,0 x 75,0 |
Zdvihový objem (cm3) |
1063 |
Kompresní poměr |
8,3 : 1 |
Max. výkon kW (k/ot./min) |
45,4 (62,0 k / 5750 min-1) |
Točivý moment (Nm/ot./min) |
85 / 2500 |
Plnění válců karburátor |
2x Mikuni BSR 37 mm |
Chlazení |
vzduchem |
Startér |
E |
Počet rychlostí |
5 |
Sekundární převod |
kardan |
Délka / šířka / výška (mm) |
2445 / 895 / 1095 |
Rozvor (mm) |
1 640 |
Úhel hlavy řízení (stupně°) |
57° |
Přední tlumiče teleskopické |
zdvih 140mm |
Zadní centrální tlumič |
zdvih 113 mm |
Přední pneumatika |
130 / 90-16 |
Zadní pneumatika |
170 / 80-15 |
Přední brzda |
2x K / 296mm / 2pístky |
Zadní brzda |
K / 282mm / 2pístky |
Výška sedla (mm) |
690 |
Objem nádrže (litrů) |
17 z toho 4,5 litry rezerva |
Suchá hmotnost (kg) |
275 |
Max. rychlost (km/hod) |
170 |
Cena v ČR 2004 (Kč) |
299.899,- |
|
1x valparers : 1024 x 768 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Text a foto :
reverend Lucifer Johns |
Spojení na autora článku : |
|
Zpět do sekce -
moje "Máša" ...
|
|
|
|
|
Zpět do sekce :
Informace
: |
|
|
|