Moje máša : XVS 1100 Drag Star

    Tak a mám doma omylem nebo spíš vlastní nerozvážností velkou motorku. Proč omylem? No to je tak trošku úsměvná historie. Měl jsem svou Dračenu XVS650 opravdu rád a chtěl jsem si s ní užít další krásnou sezónu. No ale byla tady zima a tak jsem různě brouzdal po internetu, okukoval mášenky těch ostatních a ujišťoval se, že ta moje je přece ta nej, však to znáte. Potom jsem si říkal, kolik bych asi za tu svoji dostal? Je už starší ročník, ale pořád krásná, tak schválně, jestli bych za ni dostal stejně, za kolik jsem ji koupil. Třeba bych si mohl pořídit mladší... Tak jsem si dal inzerát, abych zjistil jak si na tom Dračena stojí.
     Hned druhý den mi volá človíček, že ji bere. No to mě trošku polekalo, protože jsem ji vlastně ani nechtěl prodat. Proto jsem pohotově prohlásil, že již kupce mám a že si pro ni v sobotu přijede. Človíček se ovšem nedal odbýt a že se
na ni přijede podívat, stejně prý jede okolo a tak se zítra staví se svým kamarádem. Na to jsem neměl argumenty,
když jede okolo, tak ať se klidně zastaví.

   Druhý den přijel, nasednul a projel kolem mě. Uviděl jsem tu krásu a ťukal jsem si na čelo "tohle přece nemůžeš prodat". Jakmile se vrátil s Dračenou, uznale pokýval hlavou a že ji bere, ale musím slevit. Bleskurychle jsem smečoval, "kdepak cena je daná a zítra si pro ni stejně přijede zájemce, který volal první", lhal jsem až se hory zelenaly. Přístoupil ke mě ten druhý človíček a začal mi vysvětlovat z jaké velké dálky jedou. Dokonce si cestou koupil přilbu, aby mohl hned odjet a já jsem se začal cítit provinile. "Ale vždyť jsem vám říkal, že už
zájemce mám", snažil jsem se ospravedlnit. "Tak prodáváte motorku nebo ne?", začali tlačit

Moje milovaná bejvalka

na pilu. Copak jsem mohl říct pravdu? "No samozdřejmě že prodávám, ale už mám zájemce". "Podívejte, tady máte peníze, sepíšeme to a hotovo. Možná ten váš zájemce ani nepřijede.". Jak řekli, tak se také stalo.

   Proč jen jsem takovej měkej, proč nedokážu jasně říct "NE, tahle motorka není na prodej"? Večer jsem nemohl ani usnout, slzu jsem měl na krajíčku a nadával jsem si do všech blbců... A dobře mi tak, s čím člověk zachází, s tím také schází, to mám za trest. Jedinou, byť opravdu malou útěchou mi bylo to, že jsem na ni neprodělal. Asi za týden to nějak přešlo a já trávil každý večer na internetu a hledal svou novou lásku. V jednom jsem měl jasno, bude to opět Dračena a zkusím vyškrábnout ještě něco z prasátka a přidám na ročníku a objemu. A jednoho večera jsem ji zahlédl, XVS1100 Custom, rok 2004 dovoz Kanada a najeto 3000 km.

Tak takhle jsem ji privezl

   No budu muset sáhnout do prasátka hlouběji, ale vždyť je skoro nová a navíc model Custom se už do Evropy nedováží. Ano, to je ONA, ujišťoval jsem se celou noc a druhý den byla doma. No jo, ale kromě laďáků byla, tak jak ji pan Yamaha stvořil. No nic, dám se do práce, sezóna je za dveřmi. Tak co s ní? Ten kachní blatník vzadu musí pryč, lak si určitě změnu zaslouží, přepákování to je jasná věc, brašny, opěrka a snížit sedlo. To by mohlo pro začátek stačit. Jak jsem se do toho ponořil, tak se přede mnou začala vynořovat úplně jiná krasavice.
   Najednou jsem viděl jak je krásně nízká, tak to tam přeci nemůžu dát opěrku, že? Blatník se mi docela povedl, ale to sedlo spolujezdce tam vůbec neladí, tak šup s ním pryč. Brašny? No to asi né, to budu muset vymyslet nějak jinak. Řidítka by to chtělo jiný, jenomže jaký? Klasickýma chopper řidítkama bych tu nízkou stavbu zrušil, ale proti rovným řidítkům by zase protestovala moje záda... Na řidítka musí zkrátka uzrát čas. Ostatně s Dračenou se mohu laskat celý rok a hledat inspiraci na srazech. Jak říká Vladimír, největší tragédie pro motorkáře je, když už nemá co vylepšit. Takže teď je má milá ještě taková učesaná

neučesaná, ale mám ji rád a věřím, že už NIKDY žádný inzerát podávat nebudu.

Tak se ti podíváme pod

   A co vlastní jízda? Mohu-li to porovnat s XVS650, tak zhruba do rychlosti 90km tam skoro

sukni miláčku...

žádný rozdíl není (myslím jízdu sólo). Při vyšších rychlostech už rozdíl cítít je, u XVS650 bylo cítít nepříjemné brnění u zadní části těla :-), to se Vám u 1100 nestane. Samozdřejmě je cítit rozdíl v krouťáku a zvuku. Ovšem zvuk bych přičítal pánům Vance & Hines, kteří mi teď při jízdě krásně bublají. Co se týká brzd, tak dva kotouče vepředu jsou nádhera, dobře nadimenzované a dají se citlivě dávkovat. Zadní kotouč je trošku zrádný, dá se lehce přebrzdit a smyk je na obzoru.
   Ovladatelnost je stejně jako u XVS650 výborná. Pomáhá tomu nízko posazené těžiště,

Taková sexi prdelka...

které jsem ještě trošku snížil přečalouněním sedla. Co se týká sedla, tak to je pohádka pro
sedací část. Ani po ujetí 450 km jsem necítil problém narozdíl od některých kamarádů, kteří odkráčeli kachní chůzí... Odpružení zadní části je řešenou jednou centrální pružící jednotkou, která se dá seřízovat v pěti skocích. Pohon je zajištěn kardanem, takže jasná bezúdržbová výhra. Převodovka je na rozdíl od XVS650 odstupňována o poznání plynuleji (u XVS650 byl rozdíl mezi 4 a 5 opravdu minimální).

 Poslední rychlostní stupeň si začíná spokojeně bublat něco nad 65 km/h a vytáhne vás až do 170km/h. Co se týká spotřeby, tak ta se s přehledem vleze do 5 litrů (tedy pokud nechcete
závodit). A proč vlastně XVS1100? Chtěl jsem vzducháč s kardanem a tahle je pro mě zkrátka srdeční záležitost. Škoda, že vzducháčům už pomalu zvoní hrana, něják si na ty radiátory u chopperů
nemohu zvyknout.
  Holly

Spojení na autora článku :
Text : Holly

 
Foto : autor článku

603 971 111

   
Zpět do sekce : moje máša
 
Švéd (iol.cz) 22.07.2008 14:38
Jojo, Holly, souhlasím s Tebou.Jedině kardánek a vzduch (ještě i to chlazení olejíčkem může být, hehe). Čao, CHLAPE !!!
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser