|
Moje
máša : XVS 1100
Drag Star |
|
|
|
|
|
Tak a mám doma omylem nebo spíš vlastní nerozvážností velkou motorku.
Proč omylem? No to je tak trošku úsměvná historie. Měl jsem svou Dračenu
XVS650 opravdu rád a chtěl jsem si s ní užít další krásnou sezónu. No ale
byla tady zima a tak jsem různě brouzdal po internetu, okukoval mášenky těch
ostatních a ujišťoval se, že ta moje je přece ta nej, však to znáte. Potom
jsem si říkal, kolik bych asi za tu svoji dostal? Je už starší ročník, ale
pořád krásná, tak schválně, jestli bych za ni dostal stejně, za kolik jsem
ji koupil. Třeba bych si mohl pořídit mladší... Tak jsem si dal inzerát,
abych zjistil jak si na tom Dračena stojí. |
|
Hned druhý den mi volá človíček, že ji
bere. No to mě trošku polekalo, protože jsem ji vlastně ani nechtěl
prodat. Proto jsem pohotově prohlásil, že již kupce mám a že si pro ni v
sobotu přijede. Človíček se ovšem nedal odbýt a že se |
|
|
na ni přijede podívat, stejně prý jede okolo a tak se
zítra staví se svým kamarádem. Na to jsem neměl argumenty, |
když jede okolo, tak ať se klidně zastaví. |
|
Druhý den přijel, nasednul a projel kolem mě. Uviděl jsem
tu krásu a ťukal jsem si na čelo "tohle přece nemůžeš prodat". Jakmile se
vrátil s Dračenou, uznale pokýval hlavou a že ji bere, ale musím slevit.
Bleskurychle jsem smečoval, "kdepak cena je daná a zítra si pro ni stejně
přijede zájemce, který volal první", lhal jsem až se hory zelenaly.
Přístoupil ke mě ten druhý človíček
a začal mi vysvětlovat z jaké velké dálky jedou. Dokonce si cestou
koupil přilbu, aby mohl hned odjet a já jsem se začal cítit provinile.
"Ale vždyť jsem vám říkal, že už
|
zájemce mám", snažil jsem se
ospravedlnit. "Tak prodáváte motorku nebo ne?", začali tlačit |
Moje milovaná bejvalka |
na pilu. Copak jsem mohl říct pravdu? "No samozdřejmě že prodávám, ale už mám
zájemce". "Podívejte, tady máte peníze, sepíšeme to a hotovo. Možná ten
váš zájemce ani nepřijede.". Jak řekli, tak se také stalo. |
|
Proč jen jsem takovej měkej, proč nedokážu
jasně říct "NE, tahle motorka není na prodej"? Večer jsem nemohl ani usnout,
slzu jsem měl na krajíčku a nadával jsem si do všech blbců... A dobře mi tak,
s čím člověk zachází, s tím také schází, to mám za trest. Jedinou, byť
opravdu malou útěchou mi bylo to, že jsem na ni neprodělal. Asi za týden to
nějak přešlo a já trávil každý večer na internetu a hledal svou novou lásku.
V jednom jsem měl jasno, bude to opět Dračena a zkusím vyškrábnout ještě něco
z prasátka a přidám na ročníku a objemu.
A jednoho večera jsem ji zahlédl, XVS1100 Custom, rok 2004 dovoz Kanada a
najeto 3000 km. |
Tak takhle jsem ji privezl |
|
No budu muset sáhnout do prasátka hlouběji, ale vždyť je
skoro nová a navíc model Custom se už do Evropy nedováží. Ano, to je ONA,
ujišťoval jsem se celou noc a druhý den byla doma. No jo, ale kromě laďáků
byla, tak jak ji pan Yamaha stvořil. No nic, dám se do práce, sezóna je za
dveřmi. Tak co s ní? Ten kachní blatník vzadu musí pryč, lak si určitě změnu
zaslouží, přepákování to je jasná věc, brašny, opěrka a snížit sedlo. To by
mohlo pro začátek stačit. Jak jsem se do toho ponořil, tak se přede mnou
začala vynořovat úplně jiná krasavice. |
Najednou jsem viděl jak je krásně nízká, tak to tam
přeci nemůžu dát opěrku, že? Blatník se mi docela povedl, ale to sedlo
spolujezdce tam vůbec neladí, tak šup s ním pryč. Brašny? No to asi né, to
budu muset vymyslet nějak jinak. Řidítka by to chtělo jiný, jenomže jaký?
Klasickýma chopper řidítkama bych tu nízkou stavbu zrušil, ale proti
rovným řidítkům by zase protestovala moje záda... Na řidítka musí zkrátka
uzrát čas. Ostatně s Dračenou se mohu laskat celý rok a hledat inspiraci
na srazech. Jak říká Vladimír, největší tragédie pro
motorkáře je, když už nemá co vylepšit. Takže teď je má milá ještě
taková učesaná
|
|
neučesaná, ale mám ji rád a věřím, že už NIKDY žádný
inzerát podávat nebudu.
|
Tak se ti podíváme pod
|
A co vlastní jízda? Mohu-li to
porovnat s XVS650, tak zhruba do rychlosti 90km tam skoro |
sukni miláčku... |
|
žádný rozdíl není (myslím jízdu
sólo). Při vyšších rychlostech už rozdíl cítít je, u XVS650
bylo cítít nepříjemné brnění u zadní části těla :-), to se Vám u 1100
nestane. Samozdřejmě je cítit rozdíl v krouťáku a zvuku. Ovšem zvuk bych
přičítal pánům Vance & Hines, kteří mi teď při jízdě krásně bublají. Co se
týká brzd, tak dva kotouče vepředu jsou nádhera, dobře nadimenzované a dají
se citlivě dávkovat. Zadní kotouč je trošku zrádný, dá se lehce přebrzdit a
smyk je na obzoru. |
Ovladatelnost je stejně jako u XVS650 výborná. Pomáhá tomu nízko
posazené těžiště, |
Taková sexi prdelka... |
které jsem ještě
trošku snížil přečalouněním sedla. Co se týká sedla, tak to je
pohádka pro |
|
sedací část. Ani po ujetí 450 km jsem necítil problém
narozdíl od některých kamarádů, kteří odkráčeli kachní chůzí...
Odpružení zadní části je řešenou jednou centrální pružící jednotkou,
která se dá seřízovat v pěti skocích. Pohon je zajištěn kardanem, takže
jasná bezúdržbová výhra. Převodovka je na rozdíl od XVS650
odstupňována o poznání plynuleji (u XVS650 byl rozdíl mezi 4 a 5 opravdu minimální). |
|
Poslední rychlostní stupeň si začíná spokojeně bublat něco nad
65 km/h a vytáhne vás až do 170km/h. Co se týká
spotřeby, tak ta se s přehledem vleze do 5 litrů (tedy pokud nechcete
|
závodit). A proč vlastně XVS1100? Chtěl jsem vzducháč s kardanem a tahle je
pro mě zkrátka srdeční záležitost. Škoda, že vzducháčům už pomalu zvoní
hrana, něják si na ty radiátory u chopperů |
nemohu zvyknout. |
|
Holly |
|
Spojení na autora článku : |
Text :
Holly |
|
|
|
|
Foto :
autor článku |
|
603 971 111 |
|
|
|
|
|
Zpět do sekce :
moje máša |
|
|