Moje dlouhá cesta k VS 1400

 

 

   Když nebudu počítat nějaký to svezení na půjčeným Pionýru, tak poprvé jsem sám jel na velké motorce v mých asi 12ti letech.  Shodou okolností to hned byla v té době ta skoro nejsilnější, kývačka Jawa 350. Jezdíval jsem v té době na prázdniny do jedné malé vesničky v podhůří Orlických hor a dost času jsem trávil na polích v traktoru s mým starším kámošem traktoristou Frantou Štěpánem. Jednou byl nucen kvůli nějaké závadě nechat traktor i se mnou na poli a vrátil se s náhradním dílem na své Jawě 350.  Celé odpoledne jsem pak přemýšlel, jak to vyřeší, když bude muset odvézt traktor i motorku. Nakonec to dopadlo tak, jak jsem si netroufnul doufat ani v těch nejtajnějších představách. Poslal mě večer zpět do JZD na motorce….. Vzpomínám si, že jsem se rozjel a přes vytočenou jedničku jsem vůbec nerozuměl, co na mne huláká. Až po dlouhé době mi došlo, že chtěl, abych hned přeřadil na

   
dvojku. Jednička byla u té 350ky dost krátká. Ale všechno dobře dopadlo, těch 4 – 5 km jsem v pohodě ujel a na dvoře se mi dokonce podařilo motorku postavit na stojánek.

   Pak už to začalo legálně.  V 15ti letech moped Stadion S-22, na kterém jsem podnikal s kolektivem vrstevníků i zahraniční cesty o prázdninách (tenkrát samozřejmě pouze příhraniční oblasti Polska). Následovala hned v 17ti letech ČZ 150 C. Tu mi půjčil jako nepojízdnou tehdejší náčelník sportovního letiště Jaroměř (kde jsem podnikal své první letecké kroky), když zjistil, že mu po nocích místo hlídání (střídali jsme se ve službách) proháním po letišti jeho generálkovaného péráka Jawa 250. U čízy stačilo vymlátit karbon z výfuků, vyčistit karburátor a vyměnit svíčku a sloužila mi další 2 roky. Když si vzpomenu, v čem jsme tehdy

v chladném počasí jezdili! Plechovky jsme neměli, takže se jezdilo i v zimě. Na sobě různý

pouze ilustrační foto

huberťáky , vaťáky, filcový boty, na hlavě všelijaký kulichy a kukly, na ksichtě „nefuk“. Škoda, že se tenkrát ještě moc nefotilo. To bychom se dnes na našich setkáních nasmáli!

   Pořádná (na tu dobu) motorka přišla až po vojně a to ojetá kývačka Jawa 250. V té době jsem začal učit v Autoškole. Jako každý začátečník v této profesi, než jsem se usadil do „pohodlí“ sedaček Škoda 1000MB a Praga V3S, tak jsem trávil první 2 roky na zadním sedadle cvičných motocyklů. Musím říci, že k pocitu bezpečí a jistoty to mělo rozhodně dost daleko. Navíc se v té době jezdilo snad až do půlky prosince a vzpomínám si, že jsem pak doma

ani po dvou hodinách v horké vodě nemohl rozehřát kolena. Dodnes se divím, že mi ještě teď drží pohromadě.
    Pak začalo dlouhé období různých plechovek, i když motorky jsem sledoval z povzdálí po celou tu dobu. Nakrátko jsem se k nim vrátil někdy v roce 1992, kdy jsem část sezony jezdil na polokapotované Suzuki, tuším GSF 600, ale už tehdy jsem cítil, že to není to pravé ořechové. Pak zase dlouho nic, bylo potřeba se s přibývajícím věkem postarat o slušný bydlení. Po vyřešení tohoto úkolu jsem už na nic nečekal a vloni na jaře (2005) jsem si pořídil XVS 650.

XVS 650

   Možná to trochu počkat chtělo, protože jsem vzal první, kterou jsem uviděl a dal jsem za ni
zbytečně moc. No ale pomohla mi k tomu, znovu si oživit všechny polozapomenuté návyky a naučit se jízdu v tomto stylu si opravdu vychutnávat. Avšak hned v první sezoně, po cca 5.000 km, se mi začala zdát slabá. Poučen z první chyby jsem si další stroj opravdu pečlivě vybíral. A jak jsem tak získával přehled, stále více mi nejlépe podle mých představ vycházel Intruder VS 1400. Už jsem se v té době na několika byl i podívat, avšak nechtěl jsem znovu udělat chybu a tak, když se naskytla dobrá koupě XVS 1100, vzal jsem ji.

   Pořád jsem ale musel sám sebe přesvědčovat, že jsem udělal dobře, protože z koutku mé
duše se na mne stále vyčítavě koukal Intruder. S velkým Drakoušem jsem byl opravdu

XVS 1100

spokojený. Trochu jsem ho i vylepšil laďákama, padákem, pancéřkama apod., ale nechtěl jsem do něj investovat příliš moc, protože mi bylo už jasný, že nějaká změna ještě bude. Měl jsem sice představu, že až tak po dvou sezonách, ale toho Introše, kterého jsem objevil v bazaru na našich stránkách letos v létě, jsem nemohl nechat nikomu jinýmu. Koupen v roce 2002 jako nový u Generála, tam i servisovaný, 9.500 km, naleštěnej jak z fabriky bez jediného škrábance, barevná kombinace přesně podle mých představ.
VS 1400 - krátce po zakoupení
   Různí rádcové mi ho sice rozmlouvali. Že prý nesedí v zatáčkách, kroutí se, odskakuje, těžko se seřizují karburátory a už nevím co všechno ještě. Ale všechny ty řeči šly jen kolem mne. Když jsem ho však po koupi odvážel asi 100 km domů, málem jsem jim začal dávat za pravdu. Do zatáček jsem ho musel nutit a s tou stabilitou to bylo taky trochu 

jiný, než u Drakouše.

   Ale stačilo místo původních ojetých gum osadit nové Metzelery a trochu zvednout řídítka a byla to úplně jiná motorka. Od té doby nedám na Introše dopustit. A začaly úpravy u Generála. Nosič, „kočičí oko“, laďáky, předkopy a pár dalších drobností je hotovo a přes zimu se bude pokračovat: Pancéřky, otáčkoměr s teploměrem, výměna řídítek, heftů a zrcátek, kryty hlav válců a určitě ještě na něco přijdeme

    Říká se „nikdy neříkej nikdy“, tak to tedy říkat nebudu. Ale myslím si, že ho fakt už

nevyměním.

po prvních úpravách

    A co na závěr? Snad jen tolik, že trochu závidím všem mladším, že si toho báječného pocitu z pohodový jízdy na silných motorkách budou užívat podstatně déle, než já. Přesto jsem ale hodně rád, že se mi aspoň na starý kolena podařilo splnit si dávné přání. Pořídit si pořádnou motorku a navíc být součástí tak skvělý

party, jako je k1400. 
Vendys
 

   spojení na autora článku

Foto : Vendys + Internet  

+420 608 030360

Zpět do sekce : moje máša  

klikni

 

 
 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/vs_1400/vendys/intruder.php:88) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/vs_1400/vendys/intruder.php:88) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
čistič (iol.cz) 07.12.2006 06:30
1
Fáfa (upc.cz) 07.12.2006 08:59
Vendys máš super střevo je třeba abys psal víc. je to fakf pěkný čtení
Jarýs (karneval.cz) 07.12.2006 09:18
Pěknej článek!
Malíňák (206.204) 07.12.2006 10:28
Vendys,pěknej čtivej článek,ale mělo by to být častěji.A nám mladším (55) nemusíš závidět,ty budeš určitě jezdit do sta let.
Milouš (contactel.net) 08.12.2006 17:05
Moc pěkně napsaný.Vendys nemusíš závidět- já mladší (44) zase neumím lítat a to ti závidím zase já. :-))
Reny (karneval.cz) 25.12.2009 11:35
Zcela chápu a fandím.Jak dlouho jsem sám čekal! R.
Bannyn (pb.cz) 02.04.2010 08:59
Ten poslední odstavec jsem Ti snad diktoval.
bob47 (starnet.cz) 05.03.2015 18:37
Moc hezky napsaný. Taky uz mam vetřelce doma.
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser