Takže jak to bejvá.....  

 

   v 15-ti jsem dráždil Jawu21, v 17-ti ČZ175 a k osmnáctinám jsem si nechal dát krásnou Jawu 350 - 634. Radost moje, a už vůbec ne rodičů ovšem netrvala dlouho, v srpnu 89 jsem si na tý motorce pořádně rozbil hubu, a to sice tak, že mne málem nesli…

 

   Po měsíci, propuštěn ze špitálu, jsem opět Jawičku poladil, v podstatě stačilo narovnat šavle, a jezdilo se dál. Jenže ve 24 jsem se oženil, a na mašiny maličko – asi do roku 2003  - zapomněl. Pak si švára koupil Yamahu Tenere 650, a poněvadž byla na něho trochu vysoká, tak jsem na tom jezdil určitě víc jak on. Do terénu dobrej, spolehlivém stroj, kterej se nemusíš bát položit nebo zahodit, ale na cestování nic moc.

   Pak si (opět švagr) pořídil Suzuku GSX-F600. Na tom už jezdit mohl, je to nízká motorka, ale já na tom, poněvadž mám 4 kila přes metrák, vypadal, no….

   Takže pak Suzuki Bandit1200 - to už je jiný kafe, na tom už se opravdu nechá jezdit, dobře drží stopu, tuhej rám, ale - ujedeš 100km v trhu a nevíš jestli při čůrání držíš něco v ruce…

ČZ - 175 Jawa : 350 - 634 Suzuku : GSX-F600 Suzuki : Bandit 1200
4x pouze ilustrační foto

   Nedalo se svítit, musel jsem jít do choopera – zkušenost jsem s řízením tohohle typu mašin neměl žádnou, tak jako

že začnu něčim slabším (to mi navrhovala manželka). Naskytnul se mi, za relativně slušném peníz, Intruder 800. Vše OK, ale já na tom nemohl jezdit, vypadal jsem jak na fichtlovi… Takže nic.
foto - 1

   No a pak, asi tři dny nato, přišla máša foto1+ 2, do který jsem se zamiloval na první pohled. Chvíle přesvědčování (manželky) že se na tom fakt nezabiju a měl jsem ji foto 3. Až na to, že mi teď chromujou kryt chladiče jsem nedělal žádný úpravy, vylepšení, opravy, nic. Prostě tam jen leju benzín, a po 6000 jsem měnil olej.

   Motorku jsem koupil koncem května 2006 a nyní (12.4.2007) na ní mám něco přes

9000km. Fakt je, že letošní měkká zima dovolila jezdit i na vánoce, takže žádný zazimování se nekonalo. Sice lidi čuměli divně, když v lednu kolem nich projížděl blázen na mašině, ale ať  si každéj ..........
   Se strojem naprostá spokojenost, velice slušnejch 1500cm dává najevo, že síly je dost a že do kopce to asi nechcípne. Je úplně jedno jestli jedu sám a nebo ve dvou – ten motor to prostě nepozná. Brzdy dostatečně účinný, řazení přesný, rám (až neskutečně) tuhej, ten se v zatáčce nehne, přepákování jako by dělali pro mě na míru, posez  je komfortní záležitost. Když se někdo bavil, že nějaká motorka je kladivo, nevěděl jsem o co Go - už to vím. Optimální rychlost je tak 80 až 90, krásně si vychutnám tu pohodu z jízdy, do 110 se ještě nechá
foto - 2 foto - 3

celkem pěkně v pohodě uhánět, ale nad 130 už to nemá s pohodlím jízdy nic společného, pak už je to o usilovném držení řídítek. Tyhle rychlosti a vyšší s radostí přenechám těm na Zzzzzzz…..

   Jediné výtky :

1) řazení za jedna z klidu – je to slyšet

2) nízko položené výfuky na pravé straně stroje, než jsem si zvyknul, že pravou zatáčku nesmim moc pokládat, tak jsem si málem rozbil ústa. Zvlášť když je v zatáčce takovej hup, jedeš 90, poklopíš, štrejchneš vejfukem a v podstatě jsi chvíli ne na pneumatice, ale na plechu… Na levo jde položit v pohodě, až začnou šoupat stupačky asfalt.

3) tak na 3000km 1/2litr oleje, ale to je asi normální.
   A to je zatím vše
  Hany  

spojení na autora článku
foto : autor článku + archiv K1400

Zpět do článků : moje Máša :   

 

 
Pavel* (karneval.cz) 25.04.2007 19:27
Máš pěknou a zajímavou motorku. V motokatalogu tuším rok 1999 nebo 2000 jsem četl test a tam psali stejné drobné výtky jako uvádíš i ty. Je to však především velmi zajímavý kousek s kusem historie, která má svoji cenu a budí zasloužený respekt. Pavel*
Golem (jhcomp.cz) 01.05.2007 22:03
Mám ten samý kousek co ty. Plně souhlasým co píšeš . jediný co nemohu doted vychytat je optimálně zařadit v ten správný okamžik. Co ale vím nebo jsem slyšel na vlastní uši tak hledá pomalu každý.Já jsem k tomu už vyměnil zadní tlumiče.
chanda (iol.cz) 10.07.2007 23:13
Zdravim, je normální, že u týhle motorky krátce po nastartování jde bílej kouř z vejfuků, když jí člověk trošku vytůruje? Nebo je něco špatně a moc to žere olej? Chtěl bych si tenhle stroj koupit. Je to ročník 92 za 105 tis.. Je to dobrá cena, nebo to jde v zimě markantně down. Díky za radu.
Hany (bluetone.cz) 20.07.2007 19:37
Cena je v pohodě, u těhle mašin se to moc nehejbe...A ten kouř, hmm, moc normální to není, kolik to má najeto??? a nebo to ten předchozí majitel moc trápil???Mě to bere tak půl litru / 100km ažádnej takovejhle dejm jsem ještě neviděl
Želva (55.16) 21.07.2007 13:19
Půl litru na 100km ???? To tlačíš nebo co??? :-D
chanda (iol.cz) 23.07.2007 23:31
Tak jsem to koupil, za devade. Dejm je jenom při startu, než se to ohřeje, pak ani čmoudík. Golem říkal, a další mi to potvrdili, že je to normál. Tak zkrátka to nechám ohřát a pokoj. Olej budu sledovat, podle původního majitele to baští tak půlitra na tisíc. Uvidim, ozkoušim. Řešim teď jinej problém, prasklý dráty v zadnim kole. Leštil jsem to a zjistil, že je jeden ruplej a další volný. Dotáhl jsem je, a když jsem se vrátil z krátký projížďky, už z toho byly tři dráty v pr... Jak to tak počítám, doplnění drátů a centrování mě přijde minimálně litr. To bych ještě ustál, ale musim čekat čtrnáct dní, než ty dráty přijdou:o((
CAK (iol.cz) 27.07.2007 10:49
Zkus doplnit alespoń jednou místo toho půl litru oleje půl litru nafty.Krásně ti to uvolní pístní kroužky a bude zas chvíli klid. Bez obav, nafta maže krásně. Do auta ji můžeš nalít místo oleje úplně a normálně se dá jezdit, pokud to nevytáčíš do bezvědomí. A krásně to propláchne motor. Nejlíp je to udělat před výměnou .
Man (iol.cz) 31.07.2007 19:23
1/2 litru nafty říkáš , a co na to spojka , nebude klouzat ?
CAK (iol.cz) 01.08.2007 11:06
Mám dojem, že spojka je suchá ,ne? A poku není tak určitě by neměla běžet ve stejném oleji jak motor.Díval jsem se na microfische a moc to není patrné jestli je suchá. Spojka poběží nejspíš v převodovém oleji,který má úplně jiné vlastnosti jak motorák a tam se ta nafta stejně nedostane. Důležité je ,ať propláchne klikovou skříň a písty.
chanda (iol.cz) 01.08.2007 12:52
Už si to u toho VNka zkoušel, jestli se s tou naftou popere? Nejsem žádnej expert, ale moc by se mi bez konkrétního příkladu do tohodle experimentu nechtělo.
Generál (cservis.cz) 01.08.2007 17:23
TO : CAK - au ... au .... tak tohle info (hlavně v kontextu "mám dojem") fakt bolí :-(
chanda (iol.cz) 03.08.2007 22:26
Já netušim, třeba to funguje, ale na svý motorce bych to radějc nezkoušel...
Drag (t-com.sk) 01.02.2010 20:10
dostal som sa k tomuto webu len nedavno a neda mi nereagovat co napisal CAK , taakze podla mna , motorka akehokolvek typu ma spojenu prevodovku s motorom => taakze olej je spolocny /ak sa mylim opravte ma/ a to co popisujes plati len pre AUTIi a nie pre moto aspon z mojho pohladu. Doteraz som mal Jawu-CZ 350 "Californian" a teraz nedavno som sa dopracoval k Yamahe DragStar650 ;-)
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser