Jak do nového kabátu ?

   Lak byl nejslabším článkem mé jinak hezky upravené a vybavené VL 1500. Proto jsme se rozhodli nově obléknout ne mne nebo manželku, ale především naši mášu. Není to tak častý problém jako jiné opravy, ale možná právě proto se s vámi chci podělit o tento zážitek.
     Airbrush – to jsem ale okamžitě zavrhl,nelíbilo se to moji peněžence.Takže normální lak. I tak se musíte rozhodnout zda chcete díly nastříkat,nebo postříkat.Ti,co stříkají plechovky ve stodolách za super ceny,to nejsou řemeslníci.Máte-li rádi svou motorku,musíte najít lakýrníka,který dokáže připravit na lak i nastříkat luxusní auto lépe než výrobce.A taky to musí mít kde udělat.Tady jsem měl rozhodování lehké - byl můj syn.
   Odmontovat blatníky a dvě půlky „nádrže“ u VL je velmi
snadná a rychlá práce- obr.1. Dobrý lakýrník Vám i poradí něco zajímavějšího než normál barvu a přitom levnější než airbrush. Např.dešťové kapky, hadí kůži nebo různé perleťové efekty. Hadí kůže, kterou mi radil i Vogi se dělá tak, že již nastříkaný díl přetáhnete rybářskou sítí, nebo stačí punčocháče s velikými oky a celé se to stříkne kontrastní barvou. My jsme zvolili dešťové kapky.
   Tak,a teď budu dělat chytrýho i když jsem si musel všechno psát, abych to nezapomněl. Neděste se dlouhého čtení, musíme si prostě popsat správný postup, který je pro kvalitu bezpodmínečně nutný. Brusný papír 80 – 100 je velmi hrubý, 1000 je nejjemnější.Podotýkám, že 95% broušení se provádí ručně… Tak začneme :
1) Obrousit díly brusným papírem 150-kou za sucha. 2) Vytmelit nahrubo polyesterovým tmelem. 3) Obrousit za sucha 80 – 120-kou. 4) Obrus pod stříkací tmel 180- kou. 5) Stříkací tmel-pro vyrovnání jemných nerovností. 6) Obrus tohoto tmelu za sucha papírem 120 –180.
č.1 č.2 č.3 č.4 č.5 č.6
7) Nástřik akryl.plničem.Ten izoluje podkladové vrstvy od vrchních,finálních laků. 8) Obrus plniče pod vodou papírem 320 – 600. 9) Plnič necháme vyzrát,pak dáme kontrolní nástřik,který brousíme pod vodou 1000-kou. 10) Teď je finální povrch připraven na nástřik jednosložkové,na vzduchu schnoucí BASIS,to je barevný odstín matného vzhledu.V našem případě odstín Standox DB 55,Mercedes-Benz –OLIVIN - DESIGNO GREEN. Normálně bychom nanesli 2 – 3 vrstvy lesklého akrylátového laku.Bylo by hotovo.Ale my jdeme na efekt dešťových kapek. 11) Matnou a suchou BASIS pokropíme čistou vodou.Není to jednoduché,kapky se musí stejnoměrně udržet. 12) Nyní pečlivě zvolíme jinou,kontrastní BASIS vůči podkladu.Efekt nejprve vyzkoušíme,nastříkáme si několik testovacích karet-viz obr.Tentokrát použijeme zlatou metalízu.
č.7 č.8 č.9 č.10 č.11 č.12
13) Tuto kontrastní metalizu velmi lehce a malým tlakem vzduchu z jednoho směru stříkneme na povrch s kapkami vody.Nesmíme žádnou sfouknout,jinak začínáme znova. 14) Po špičkách odejdeme a necháme kapky uschnout.Musí se beze zbytku samy odpařit.Trvá to třeba dva dny. 15) Teď nastříkáme bezbarvou,transparentní BASIS,nikoliv lak,ten by se musel nanést do 12-ti hodin od stříkání podkladu. 16) Pak příjdou dvě vrstvy vrchního lesklého akryl.laku.
17) Pak necháme lak týden proschnout,protože se v lesku objeví plastická,nežádoucí struktura kapek. 18) Proto lak obrousíme pod vodou 1000-kou nebo scotch –britem,což je velmi jemná jakoby plsť. Lak se nesmí nikde probrousit.
č.13 č.14 č.15 č.16 č.17 č.18
   Znovu přelakujeme-2 až 3 vrstvy laku (úvodní foto)
   Není to jednoduché jen přečíst, že jo, což potom dobře udělat !Tak trochu umělecká práce. Cena - v mém případě velmi dobrá. Nalakovat jeden díl plechovky, blatník nebo dveře stojí v servisu kolem 3000 Kč a to je normální lak, takže takovou práci na motorce někdy raději nevezmou
i kdyby to uměli.

   spojení na autora článku

Džejár

   

+420 739 077396
     

dzejark1400

 

 

Zpět do sekce : moje MÁŠA    

 
Pupi (iol.cz) 07.07.2007 21:39
Velmi poučný článek + gratuluju k "novému" stroji.
Vendys (hknet.cz) 07.07.2007 23:19
Výsledek stojí za to. Zajímavý a moc pěkný.
Fáfa (upc.cz) 08.07.2007 09:41
Jo jo, modrá je dobrá,ale komu se nelení ,tomu se zelení
Evelyna (blue4.cz) 10.07.2007 22:32
Taky jsem zatížená na modrou, ale když jsem na Seči Džejáre viděla tvoji motorku-žabku s ještě neuschlýma kapkama od deště:o)))) tak si myslím že ti 1. místo o nejkrásnější motorku K1400 uteklo jen taktak :o)
ricmund (247.194) 23.07.2007 14:03
musim rict, ze to je KURVA, ale KURVA dobry!!! Sikovnej lakyrnik
intruderman (iol.cz) 07.10.2007 00:15
Tak ten lak se opravdu povedl...Zas mám námět na dlouhé zimní večery.
Bady (blue4.cz) 04.11.2007 15:56
tak tohle vážně nemá chybu
Mušák (comhal.cz) 11.11.2007 02:21
Krááásný odstín zelené a vůbec...SUPER výsledek!!
Véna (egap.cz) 17.01.2008 09:57
No, ještě k tomu u mě nedozrál čas, ale tohle je dokonalý ... závidím lakýrníka.
Ondra (hlucin.net) 17.01.2008 16:46
Musel jsi měnit barvu v techničáku ?
Jíťa (iol.cz) 21.04.2009 14:52
Je to fakt bomba. Vypadá to nečekaně dost dobře...
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser