MOTO GUZZI BREVA V 750

21.10.2018

    

A znovu o něčem jiném.Už jsem Vám tady asi 2x sliboval, že jiný styl snad naposled. No ..... a už  je to tady krucinál zase.Proč?Proč, když jsem tady naposledy tu Aprilku - KLIKNI ZDE  - tak vychvaloval? Prostě proto, že byť duchem stále puberťák, tak to moje tělo mě neposlouchá, kašle na to, aby se přizpůsobilo mozku, stárne si blbec po svém a já na ni přestával stačit. Ne za jízdy, ale při manipulaci. To těžiště měla fakt hodně vysoko a když jsem s ní ke konci dokonce jednou parkoval, špatně jsem vykopl stojan, ten zajel zase zpátky a motorka mě přimáčkla na sloup. No a já musel volat na lidi, aby mě z těch kleští pomohli. Cítil jsem se jak blbec. Ne cítil, ale pro ty pomahače určitě byl. Machr na velké, silné motorce ....... a hovno. Takže ten sdrátovaný loket byl vlastně už jenom taková třešnička na dortu.  

No a tak co teda?Tady byl trochu problém. Požadavek byl jasný. Lehčí, pohodlná motorka, na které by se dala vychutnávat radost z pohodové jízdy a líbila by se mně. Tím jsem z možných variant pochopitelně vyřadil všechny supersporty, skútry a endura. Čopra mám a tak se výběr zredukoval na nějakého nudistu. Teda....naháče. Nemám rád to tzv. davový šílenství, jinak řečeno, je mi cizí myšlení způsobem, že soused už to má, tak já to musím mít taky.Proto třeba taky nemám kombíkovou Octávku, Passata, nebo Mondeo.  A proto taky i vím, že nebudu mít ani Raidera. No a potom ještě, ani nevím proč, nějak zrovna nemusím na motorce  čtyřválce. Z těchto důvodů vypadly z výběru všechny Bandity, Fazery a Hornety, kterými se silnice jen hemží. Takže první volba padla na nádherný retro, Kawasaki W 800. Na mobile a motoscoutu bylo těch fešáků hned několik. Jenomže! Když mě Vladimír po mém kritickém článku o BMW -KLIKNI ZDE -  napsal, že v Německu mi už nic neprodají, bral jsem to jako srandu. Jenomže, ono se to ukázalo jako fakt. Vždy, když jsem kvůli nějaké volal, byla prý už prodaná, nebo skopčáci nějak vytušili, že na druhém konci drátu jsem já a ani mi to nezvedli.  Hajzli jedni namyšlení! No a tak jsem to Wéčko v duchu oplakal a našel Moto Guzzi V7 Classic. Móc hezký. Nějak jsem se vžil do situace, že mi už stojí na dvoře a začal ji v duchu nad fotkama vylepšovat. Padáky, opěrka, brašny a podobně. No.......a až tam bylo všechno, tak mi z toho vypadl zase chopper. A rozum zavelel. Ty vole! Na co budeš mít dva choppery? Kdy pojedeš na tomto a kdy na tom druhém? Takže, zase nic. Zůstal mi ale v hlavě ten nádherný motor a já začal hledat, jestli ho v Mandello del Lario nemontují i do něčeho jiného. I když to, jestli ho nemontují "do", je asi špatný výraz. Ten motor působí tak obrovským dojmem, že bych řekl, že na začátek linky položí motor a pak kolem něj staví zbytek motorky. To "montování okolo motoru" mi trochu potvrdil i kamarád tím, že Guzziny prý nesjíždí z pásu, ale že je montují na ponku.

No a internet mi nahlásil, že kolem něj staví i Moto Guzzi Nevada. Moc pěkná motorka, ale do prdele, zase chopper. Tu jsem však nezavrhl úplně, ale jenom odložil. K ní  se vrátím až nebudu stačit ani na Véelko. No a pak mi při dalším bádání kamarád Gúgl vydetektivoval Moto Guzzi Breva V750IE. -KLIKNI ZDE - Pěkný, trochu netradičně natvarovaný naháč, sedmsetpadesátka, vážící pouhých 180 kilo. Jenomže když jsem si konečně myslel, že mám vyhráno, tak telefony byly jak podle kopíráku s těmi kvůli té Kawě. Rasisti! Čmoudi jsou jim milejší než bílý soused. Takže jsem na to musel jinak a koupil ji nakonec po nějakým Peruánci z Limy. Neletěl jsem ale pro ni samozřejmě až tam, to by mi do letadla jako příruční zavazadlo určitě nevzali. Měl jsem ale to štěstí, že ten Gladys Gissel bydlel momentálně v Itálii.    

A tak konečně. Jaká je ?

Moto Guzzi Breva 750 je podle mě krásná motorka, která je tak trochu jiná než ostatní naháči. Hlavní roli v tom samozřejmě hraje ten motor. To nádherný, dominantní, podélně umístěný Véčko a díky tomu ty do boku, až k nádrži trčící válce. Kdyby se odmontovaly řídítka, tak by šířku motorky limitovaly fajfky od  svíček. Ty se budou měnit!!  Na zbytku motorky se spolu snoubí obliny a ostré hrany. A sluší jim to. Mám-li ale přesto vzhledu něco  vytknout, asi by to byly ty kola. Kdybych si mohl vybrat, určitě bych tam chtěl nějaký špajchny. Jenomže ty by ale s motorkou zase tak barevně neladily, tak jsem to těm kolům prominul.

A když už jsme u těch barev, tak i na sedle jsou ty stejné dvě šedé, jak na motorce. Tím odešel vniveč můj původní záměr, dát i na Brevu krokodýla.

No a teď uděláme hači a projedeme se.

Takže sedíme a nohy by měl pohodlně na zemi i Jarouš, který o sobě tvrdí, že má ty gule hodně nízko. Před námi dominuje velký, dobře čitelný otáčkoměr s tachometrem, oba jsou za tmy příjemně načervenale osvětleny. Údaje v okénku tachometru se dají přepínat.

Denní a celkové kilometry, venkovní teplota a hodiny. Všechny kontrolky, dostatečně velké a dobře čitelné i na slunci jsou na placce nad nimi. Mezi nimi výstražné blinkry a pod tachecem spínačka. Klíček zamyká i řízení. Jestliže tenkrát na Freewindu bylo pro mě pohodlnější odložit si zadek až na tu "hranu", která oddělovala část sedadla pro řidiče od části pro spolujezdce, tak u Brevy to  nejde. Konstruktéři tím prohnutým gajblem prostě rozhodli, že řidič si dá prdel sem a basta. Nutno ale podotknout, že to ani mým stodevasáti číslům nevadí a sedí se mi dóst dobře. Na naháče je to sedlo nadprůměrně pohodlný. A pak, ten trojúhelník: ruce, zadek a nohy je na tak malou motorku neuvěřitelný. Nohy jsou odloženy spíš pod těma gulama než pod prdelí a ani ruce na těch řídítkách nevisí, ale drží je. Aby se pod námi ozvalo to příjemné bublání, stačí na tlačítko starteru jen ťuknout.

Otáčkoměr okamžitě naskočí na něco kolem devítiset a dává tím člověkovi najevo, že motoru budou spíš vyhovovat otáčky kolem nejvyššího krouťáku (3500), než výkonu (6800). A motor se taky podle toho chová. Neprotestuje ani na pětku při dvou tisících. Naznačuje, že jeho doména nebude výkon, ale pružnost. Řekl bych, že mi i děkuje, když chci tak nějak kolem stovky někoho normálně předjet, že ho netrápím čtyřkou, ale že tam nechám tu pětku. Navíc, je to pohodlnější i pro mě. Možná i toto je jeden z důvodů, proč jezdím s motorkou pod 4 litry, někdy dokonce za 3 a půl litrů. Za jízdy je motorka klidná a díky krátkému rozvoru ochotná kdykoliv kamkoliv zatočit a jak napsal Mirek, je taková hravá. Nevlní se, neodskakuje a poslouchá. Možná by ten krátký rozvor byl hendikep v rychlostech blížících se k maximálce, ale mě je nějak proti srsti ten motor tak trápit. Brzdy ochotně vyhoví mému přání zpomalit, nebo zastavit.

Ne nadarmo jsou Marzochi a Brembo pojmy. Oni i ti špagetožrouti dovedou příjemně překvapit

 

         

                      1.                      2,                     3.                 4.                            5.                      6.           7.

1.KAWASAKI W 800    - KLIKNI ZDE -        2.MOTO GUZZI V 7 CLASIC   - KLIKNI ZDE -

3.MOTOGUZI NEVADA - KLIKNI ZDE -      4.EXMAJITEL   - KLIKNI ZDE -   5. KUFR  - KLIKNI ZDE -

6.BINEC POD SEDLEM - KLIKNI ZDE -       7. PŘÍMÝ POHLED - KLIKNI ZDE -

 

 

No a abych jen nechválil  .

Řadící páka má dost dlouhý chod. Na takový to ťuk ťuk špičkou nohy můžeme zapomenout. Nahoru to ještě jde. Naučil jsem se řadit nártem abych nemusel tu tlapu tak zvadat, patu nechal na stupačce a cvaklo to tam. Ale dolů, to se musí ta haxna fakt dost zvednout, aby šlo na tu šaltpáku šlápnout.

Dalším problémem je to malý placatý, to něco, co čučí nad světlem. Možná designový doplněk, ale v žádném případě větrný štít. Do nějakých 110ti, 120ti to jde. Pak už ale dostává krční páteř dost zabrat. Proti Caponordu je to sešup o hodně příček níž, řekl bych, až na samé dno. Nedovedu si představit rozdráždit motorku na maximálku, což je nějakých 180. Naštěstí Tourenscheibe custom od PUIG ten problém vyřešila. No, nevyřešila, ale aspoň posunula o nějakých 20 kiláků výš. A to mi stačí.

Co je ale na motorce opravdová katastrofa, je kufr, neboli zavazadlový prostor. Zespodu v sedle prohnutý gajblík, zakrytý přišroubovaným plechem, kam se vejde tak svíčkáč, dva klíče a šroubovák. A aby to šlo zavřít, tak i ten musí být placatý. Na lékárničku zapomeňte. Přitom, kdyby ten relátkový binec pod sedlem trochu jinak porovnali a učesali, mohli by tam klidně v ondit nějaký šochtlík, kam by se vešel aspoň ten malé žluté hajzl. Asi ho budu dávat do kapsy, protože na kotouči ho už nechávat nemíním a nebudu. Teda...... doufám.

Sečteno, podtrženo.

Moto Guzzi Breva 750 je pěkná, menší motorka udělaná pro radost, pro takové to pohodové ježdění a určitě vhodná i pro křehkou dívčinu. Rozhodně to není nic pro bezmozky z Buchláků, v Čechách ze silnice Mělník-Dubá a na Slovensku z Baby. Já jsem jiný. Mně perfektně vyhovuje a jsem moc rád, že ji mám.

Tak snad už je to do prdele jiný styl opravdu naposled.

 Pébéčko.                                                                     

                                                                    - KLIKNI ZDE V PLNÉ KRÁSE - 

 

Diskuse na fóru k tomuto článku  zde : - KLIKNI  ZDE -

 

Autor Petr Prno

Foto : Petr Brno

   

 

petrbrnointruder

+420 604200888

 

 

Zpět do sekce : články   

 
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser