Vidět Matterhorn a...

červen - 2006

 

   Kdo a s čím: Kouťas, Zdeňka a Honda VTX 1300 S   

     O Švýcarsku a jeho nejkrásnější hoře Matterhornu jsem snil už jako kluk. Pak ještě o pořádné motorce a vida, sny se zhmotnily! Pravda, trvalo to trochu, ale kdo si počká, ten se dočká, ne?. V Alpách jsme byli s Vladimírem a 14ti dalšími stroji z K1400 už celý týden, byla sobota dopoledne a všichni už odjížděli z Rakouského Sautens domů. My měli před sebou další týden dovolené - ale už sólo. Plán byl vcelku jasný, nikdy jsme ve Švajcu nebyli, střihneme to do centrálního Švýcarska k Curišskému jezeru, poblíž přespíme, další den na jih a už ten můj sen uvidíme.
     Rozloučili jsme se s posledními kamarády a ejhle, po týdnu azurové oblohy mraky a pěkný slejvák. Naštěstí za dvě hodiny bylo modro a my vyrazili na opačnou stranu než ostatní.
Na švýcarských hranicích v nádherném kaňonu se vynořila celnice a u závory švarná mladá Švýcarka. Poradila, kde koupit dálniční známku (na pumpě), protože cesta je daleká, vidět jsme toho chtěli víc a časově jsme to měli tak tak. O tom, kolik stojí, jsem věděl, ale že to je pálka! Skoro 40 švýcarských frantíků! Představa, že známka na motorku stojí úplně stejně jako na plechovku, mě dojala, co na tom, že platí po celý rok, když my ji potřebovali tak na čtyři dny. Ale dobrá, na dovče přece na sobě nebudeme šetřit. Takže koupeno, nalepeno a mastíme si to k jezeru u Curichu.
Když se za ohybem cesty jezero vynořilo, vyrazilo nám dech svou rozlehlostí a zelenou průzračnou vodou. Už podél severního břehu jsme zastavovali u hotelů, penzionů a vůbec "zimmer frei" jenže i Švýcaři byli nadržení dostat se po dlouhé zimě a vůbec prvním krásném týdnu k vodě a všechno bylo plné. Dojeli jsme skoro až do centra a pořád
žádný nocleh. Ulice vyžhavené sluncem, vůbec žádný provoz, jen břehy jezera obsypané naháči. Už jsem se smiřoval s myšlenkou, že to seknem někam do parku, počkáme až bude tma, natáhnem se na trávník a nějak to dopadne. Zdeňka byla trochu posmutnělá, přece jen ten týden v přepychovém penzionu v Rakousku jí malinko zhýčkal.
   Jak tak v Curichu bloumáme od semaforu k semaforu, u jednoho jsem zastavil a svěsil ruce ze řídítek. Naskočila zelená a já nic, nejedu, přemýšlím co dál, nikde nikdo. Další střídání světel a zprava od jezera přijíždí litrová Yamaha R1. Přijela až k nám, přední kola se téměř dotýkají a pokyn hlavy jezdce - proč nejedete? Otvírám helmu a ukazuju ať jede. Otvírá taky helmu a hele, ona je to ženská! Ptá se, proč nejedem, a já na to, že nevím vlastně kam a že jsme za 
tři hodiny nesehnali ubytování. Chvíli na nás kouká a pak mi říká: hele, mě odjely děti na víkend k babičce, kdyby vámto nevadilo, můžete přespat u mě !!! Tak takovýhle obrat jsem opravdu, ale opravdu nečekal. Zdeňka do mě šťouchá a ptá se, o čem to meleme. Po mém ujištění, že ji vezmu s sebou, však s nápadem Gabi (tak se ta skvělá Švýcarka jmenovala) souhlasí. Startujeme

stroje a ženeme se za ní přes celý Curich kamsi až na severní okraj. Bydlí ve velkém podkrovním bytě, který si sami s přítelem (toho času na surfařské dovolené v Řecku) rekonstruovali. Zdenička padá do vany a já s Gabi ještě jedeme zaparkovat motorky do sto metrů vzdálených podzemních garáží. Šeří se a Gabi nám připravuje po koupeli skvělou večeři. Přemlouvá nás, abychom zůstali do pondělka, že nám v neděli jakožto rodilá "curišanda" ukáže Curich a v pondělí doprovodí kus k Matterhornu. Všude že jsou uzavírky a bez jejich znalosti si párkrát zajedeme, protože se
značením to není nic moc. Tady na moment odbočím :
   Měl jsem vždycky představu, že Švýcaři jsou národ bankéřů a hodinářů. Omyl přátelé, je to národ cestářů. Nebylo celistvého úseku, aby na něm někdo něco nespravoval. Snad po každých dvaceti kilometrech jsme stáli u nějakého semaforu na řízeném úseku a dokonce
jsme ty cestáře občas (ve všední den) i viděli při jejich laxní práci. Kdyby to alespoň bylo na těch silnicích vidět, ale hrůza hrůzoucí. Miluju, když mi kamínky na čerstvém asfaltu bubnují všude. Jejich hodně frekventovaný Gothardský tunel (18,9km), který jsme chtěli použít, byl po celou sezónu uzavřen! Ano, Gabi nám tutově poslal sám Pán Bůh...
   Ale vraťme se k tomu, co následovalo po večeři. Na Gábino naléhání jsem byl neoblomný, trval jsem na tom, že ráno v půl osmé vyrážíme, že mě sebekrásnější velkoměsta nezajímají, páč já jsem ve švajcu přece kvůli Matterhornu, ne? Takže přišlo náhlé rozhodnutí: Zvedat se, obléci do šortek, jedeme se podívat na noční život Curichu, zavelela
Gabi. Na potemnělém dvoře odkudsi vyhrabala svou plechovku a hurá dolů do města. Zážitek to byl, hlavně když jsme se dívali na hlavním bulváru do výkladů na cenovky. Umolousané a zaprášené tričko ve výloze mělo sice značku (nic mi neříkala), ale 990 frantíků je asi i pro domorodce dost. Takže jsem raději koupil holkám zmrzku, co na tom, že kopeček stál v přepočtu 300 kaček.

Hergot, řekli jsme si přece, že prašule počítat nebudeme, takže hurá do internetové kavárny a to si pište, že jsem s hrdostí najel nejdříve na K1400kovou adresu! Nasvícené historické jádro Curichu kolem jezera bylo nádherné, výletní lodě jezdily i kolem půlnoci. Uondaní z celého toho denního maratónu jsme pak zalehli a já se začal zabývat myšlenkou - zítra HO uvidím!!!
   Ráno jsme vstali, zašli pro motky, stavěli se hned na Shellce, naplnil jsem po okraj i Gábiny R1, cválnul to kartou (panečku, to je výhoda!) a vyrážíme na jih za mou vysněnou. Gabi kupodivu dodržuje veškeré předpisy a tak, když v 
serpentinách stoupáme na Grimmsel Pass, předjíždím ji a značkou předepsanou sedmdesátku trochu - no, spíš víc - jaksi nedodržuju. Nahoře se mi dostalo od Gabi pokárání. Kdyby nás policie chytila, jí by to stálo dvě třetiny měsíčníhoplatu. Výše pokuty je tam dána výší daňového přiznámí. Uf. Pak už jsem se nedivil, že všichni opravdu vše
dodržují. Jen cizinci jim tam dělají bordel. Ale jen do odchytu... Když k NĚMU zbývalo asi 80 km, rozloučili jsme se s Gabinou, mnohokrát poděkovali a za každou zatáčkou jsme HO vyhlíželi.
   Dojeli jsme až do Tasche. Zde spalovací motory všeho druhu končí a dál nahoru už se smí jen elektrickým vlakem. Železnice vůbec je asi švýcarská chlouba. Vedou skoro všude a nejsou drahé. Scenerie úžasná, viadukty do oblouků, tunely taky, kochačka. Po příjezdu do Zermattu se divíme dvoujazyčným nabídkám, které jsou všude. Nebylo by to nic divného, kdyby... kdyby jeden z těch jazyků nebyla japonština! A taky že jo. Šikmoocí zde převažují v poměru tak 4:1, staří, mladí a pořád se usmívající. Popošli jsme ještě asi kilometr městem se skanzenem a pak se konečně vynořil. MATTERHORN. Je fakt nádhernej. Seděli jsme na verandě pizzerie a jen zírali. Škoda, že nebyl čas popojít ještě blíž a výš. Rozloučení s NÍM a honem vlakem zpět za opuštěnou Hondou. Poježdění po švýcarských Alpách bylo
bezva, líbil se nám třeba ledovec na Furka-passu, ale nás, Rakouskem zmlsané čechy až tak moc nenadchlo. Rakousko je přece jen motoráj. Takže další den na dálnici přes Lichtenštejnský Vaduz směr Bodamské jezero, tady ve vedru koupačka a dále směr Mnichov a domů. Tady nás zaskočila jedna věc, kterou bych nečekal. Věřili byste, že na dálnicích 80 km před Mnichovem, jeho

líznutí po okraji a pokračování dál k nám jsme skoro 250 km nenarazili na pumpu? Je to tak, takže najednou prdprd a přepínám na rezervu. Hned pryč z dálnice a v Landau u našich hranic konečně spása v podobě pumpy. Byla už tma, takže do penzionku a úleva s bavorským točeným pivečkem v ruce. Domů už to byl skok, ale protože bylo stále nádherně, přenocovali jsme v Železné Rudě a pěšky (!) jsme se vydali k Černému a Čertovu jezeru. Doma je taky hezky. Každý flám se šťastným návratem je moc fajn.
Kouťas

Foto  : Kouťasovi

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce : Velký flám

 
     
Bubák (contactel.net) 16.01.2007 12:45
Teda Pavle, píšu ti VELKOU jedničku...........hezké!
Durdis (army.cz) 16.01.2007 14:20
Nádhera. Celkem dost závidím a rád bych tento výlet zažil na vlastní kůži.
Rider (vol.cz) 16.01.2007 21:43
Pavle, že jsi bezva chlap, to už jsem poznal , ale že jsi i bezva spisovatel = to jsem nevěděl.Závidím a pozdravuj Zdeničku - už se těším až se zase uvidíme.
ricmund (247.194) 17.01.2007 10:53
Suprove napsany.jinak ten vylet musel byt naaaadhernej.uz aby bylo to jaro s letem......
Kouťas (scnet.cz) 17.01.2007 21:56
DÍKY moc chlapi, vašeho hodnocení si nesmírně vážím. Je to má prvotina a jsem vám tak zavázán, že splním slib, který jsen dal v září Riderovi a napíšu ještě jak bylo na Korsice. Ahoj v sedlech Kouťasovi
Petr Brno (karneval.cz) 17.01.2007 23:08
Kouťasi , nevím jestli Tě mám spíš za článek pochválit , nebo Ti závidět . Obojí vyjde tak nastejno . Takže OBOJÍ . Petr Brno
Cobra (121.12) 18.01.2007 08:49
Pěkně napsaný a hlavně poučný pro nás, kteří třeba někdy vyrazíme podobným směrem. Přeju ještě mnoho krásných zážitků. Cobra.
(upc.cz) 19.01.2007 01:10
Sice jsem to už vlastně slyšel u Ridera, ale napsal si to fakt super. předtim jsem vám jenom záviděl.ale když jsem to čet, tak to je jak kdybych tam byl. takže dík za super vejlet Fáfa
Bob (casablanca.cz) 19.01.2007 11:15
No, co dodat. Vše co bych k tomu měl už nějaký snaživci napsali. :-) Móóóc pěkný.
kikinka (180.186) 09.10.2007 17:51
je to moc krasne napsany a je to hesky ze jste o tom napsal taky tym vlete s pritelem vyrazim jsem rada ze jsem mohla precist neco tak krasnyho
Mirek Černošice (brouzdej.net) 14.10.2007 20:55
Je to moc pěkně napsané.Jen tak dál.
smidy (ttnet.cz) 14.03.2008 09:09
jo koutas hele mas to mrte
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser