POLSKEM A SLOVENSKEM CESTOU I NECESTOU NEJEN NA MOTORCE

22 - 28. 07. 2006

     Zúčastnili se :
Franta a Zdena ( Harley - Davidson V-Rod )
Liba ( Yamaha, Virago 1100 )
Radim ( Honda F6C )
 

   Den první - vyrazili jsme ráno směrem Tatry se zastávkou v Tatralandu, protože bylo horko a bylo nutné strávit nějakou dobu i u vody. Takových momentů bylo během týdne více, protože s výjimkou jediné krátké bouřky panovalo celou dobu tropické horko. Nocovali jsme ve Staré Lubovni - ujeto příjemných 270 km, hlavně pro Libu, která si zvyká na nový stroj a během cesty " vyrobila "  několik zmatků.

     Druhý den - jsme začali v Červeném Kláštore, kde jsme vyměnili stroje za pltě, kočár a kolo. Poslední jmenovaný

dopravní prostředek se nesetkal s velkým ohlasem, ale bylo nutné se nějak dostat zpět k motorkám po desetikilometové plavbě na pltích po řece Dunajec. Pokračovali jsme přes Bardějov, Svidník, Duklu do Sanoku, což

je asi 50 000 město na jihovýchodě Polska blízko hranic s Ukrajinou. Ubytovali jsme se v chatce v kempu u řeky San. Kemp pamatoval lepší časy, ale tekla teplá voda a ubytování bylo celkem levné - 30 zlotých na osobu a noc. Opět kolem 270 km.
   Třetí den -  jsme věnovali prohlídce Sanoku.

V zámku je velká sbírka ikon, v cukrárnách mají perfektní zákusky, na lavičce se můžete přitulit ke Švejkovi ( je s ním spojeno mnoho míst v této oblasti ), zašli jsme i do skanzenu. Po krátkém osvěžení v Sanu ( o jeho hloubce svědčí

naše odřená kolena ) jsme se vydali na krátkou vyjížďku do okolí - původně jsme chtěli vidět dřevěné kostely v údolí Sanu, ale na to nebylo ani pomyšlení. Cesta vhodná pro kolo nebyla v žádném případě vhodná pro motorky, přibližně 5 km se muselo jet na jedničku a u řeky cesta končila. Tady přišel ke slovu další dopravní prostředek - převoz přes řeku. Krátká výjižďka se skoro stala bojem o přežití, naštěstí chlapi nemuseli řešit co s Libou, ta se pro dnešek
přidala k Radimovi. Jinak by tam snad byla dodnes.
   Den čtvrtý - opět všichni na motorkách a objíždíme pohoří Bieszczady. Cesty celkem dobré a prázdné, krajina krásná, po cestě nové hospůdky a všude se staví výstavné vily. Zastavujeme i u Solinské nádrže, kde se vykoupeme a neodoláme a využijeme služeb místní rikši. Tady Radim propaguje K 1400.  Na kolonádě si připadáme jako v nějakém přímořském letovisku. Ujeto asi 250 km.

   Pátý den - se vydáváme na sever. Cílem je historické město Przemys´l vzdálené asi 70 km. Cestou si užije i Radim. Přejíždíme Gory Slonne plné zatáček a serpentin. Jen ta rychlost mu asi nevyhovovala, Liba jezdí přece jenom pomaleji a opatrněji. Cestou se zastavujeme v městečku Krasiczyn, kde se jdeme podívat do zámku. Przemys´l  je centrum této oblasti, má krásné historické jádro se zámkem a úzkými uličkami. Na cestě zpět zastavujeme u jednoho z dřevěných kostelíků, které jsou pro tuto oblast typické. Ujeto asi 170 km.

   Den šestý - cesta domů. Jedeme Polskem, přes Krosno, Nowy Sacz, Nowy Targ a Zakopane. Cesta je úmorná. Je horko, silnice jsou plné a cesta vede v mnoha případech přes centra měst, kde se ploužíme i 20km rychlostí. Je nutné se ochladit, stavíme na hodinku u řeky a koupeme se. Stavíme i v Zakopaném. Na noc se ubytujeme kousek od slovenských hranic ve vesnici Czarny Dunajec. Ujeto asi 300 km.

   Den sedmý - překračujeme hranici se Slovenskem - Chyžne-Trstena. Objíždíme Oravskou přehradu, dáme kafe v Námestove, zastavíme v Oravském Podhradí s monumentálním

hradem a v Žilině se rozdělíme - Liba s Radimem jedou na Čadcu do Třince, Zdena s Frantou na Bytču přes Bumbálku do Lysic. Ujeto celkem 1500 km.

Text  : Líba
Foto  : účastníci jízdy

Spojení na autorku článku :

Zpět do sekce : Velký flám

 
     
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser