|
POLSKEM
A SLOVENSKEM CESTOU I NECESTOU NEJEN NA MOTORCE |
22 -
28. 07. 2006 |
|
|
|
|
|
|
Zúčastnili se : Franta a Zdena ( Harley -
Davidson V-Rod ) Liba ( Yamaha, Virago 1100 ) Radim ( Honda F6C ) |
|
Den první
- vyrazili jsme ráno směrem Tatry se zastávkou v Tatralandu,
protože bylo horko a bylo nutné strávit nějakou dobu i u vody. Takových
momentů bylo během týdne více, protože s výjimkou jediné krátké bouřky
panovalo celou dobu tropické horko. Nocovali jsme ve Staré Lubovni - ujeto
příjemných 270 km, hlavně pro Libu, která si zvyká na nový stroj a během
cesty " vyrobila " několik zmatků. |
|
Druhý den
- jsme začali v Červeném Kláštore, kde jsme vyměnili stroje za
pltě, kočár a kolo. Poslední jmenovaný |
|
|
dopravní prostředek
se nesetkal s velkým ohlasem, ale bylo nutné se nějak dostat zpět k
motorkám po desetikilometové plavbě na pltích po řece Dunajec. Pokračovali
jsme přes Bardějov, Svidník, Duklu do Sanoku, což
|
je asi
50 000 město na jihovýchodě Polska blízko hranic s Ukrajinou.
Ubytovali jsme se v chatce v kempu u řeky San. Kemp pamatoval lepší
časy, ale tekla teplá voda a ubytování bylo celkem levné - 30 zlotých
na osobu a noc. Opět kolem 270 km. |
|
|
|
Třetí den
- jsme věnovali prohlídce Sanoku. |
|
V zámku
je velká sbírka ikon, v cukrárnách mají perfektní zákusky, na lavičce se
můžete přitulit ke Švejkovi ( je s ním spojeno mnoho míst v této oblasti
), zašli jsme i do skanzenu. Po krátkém osvěžení v Sanu ( o jeho hloubce
svědčí
|
|
naše odřená kolena ) jsme se vydali na
krátkou vyjížďku do okolí - původně jsme chtěli vidět dřevěné kostely
v údolí Sanu, ale na to nebylo ani pomyšlení. Cesta vhodná pro kolo nebyla
v žádném případě vhodná pro motorky, přibližně 5 km se muselo jet na
jedničku a u řeky cesta končila. Tady přišel ke slovu další dopravní
prostředek - převoz přes řeku. Krátká výjižďka se skoro stala bojem o
přežití, naštěstí chlapi nemuseli řešit co s Libou, ta se pro dnešek
|
|
|
přidala k Radimovi.
Jinak by tam snad byla dodnes. |
Den čtvrtý
- opět všichni na motorkách a objíždíme pohoří Bieszczady. Cesty
celkem dobré a prázdné, krajina krásná, po cestě nové hospůdky a všude
se staví výstavné vily. Zastavujeme i u Solinské nádrže, kde se
vykoupeme a neodoláme a využijeme služeb místní rikši. Tady Radim
propaguje K 1400. Na kolonádě si připadáme jako v nějakém přímořském
letovisku. Ujeto asi 250 km. |
|
Pátý den
- se vydáváme na sever. Cílem je historické město Przemys´l vzdálené asi
70 km. Cestou si užije i Radim. Přejíždíme Gory Slonne plné zatáček a
serpentin. Jen ta rychlost mu asi nevyhovovala, Liba jezdí přece jenom
pomaleji a opatrněji. Cestou se zastavujeme v městečku Krasiczyn, kde se
jdeme podívat do zámku. Przemys´l je centrum této oblasti, má krásné
historické jádro se zámkem a úzkými uličkami. Na cestě zpět zastavujeme u
jednoho z dřevěných kostelíků, které jsou pro tuto oblast typické. Ujeto
asi 170 km. |
Den šestý
- cesta domů. Jedeme Polskem, přes Krosno, Nowy Sacz, Nowy Targ a Zakopane.
Cesta je úmorná. Je horko, silnice jsou plné a cesta vede v mnoha
případech přes centra měst, kde se ploužíme i 20km rychlostí. Je nutné se
ochladit, stavíme na hodinku u řeky a koupeme se. Stavíme i v Zakopaném.
Na noc se ubytujeme kousek od slovenských hranic ve vesnici Czarny
Dunajec. Ujeto asi 300 km. |
|
Den sedmý
- překračujeme hranici se Slovenskem - Chyžne-Trstena. Objíždíme Oravskou
přehradu, dáme kafe v Námestove, zastavíme v Oravském Podhradí
s monumentálním
|
hradem a v Žilině se rozdělíme - Liba
s Radimem jedou na Čadcu do Třince, Zdena s Frantou na Bytču přes Bumbálku
do Lysic. Ujeto celkem 1500 km. |