Chachaři na cestách aneb KORSIKA 2014

srpen - 2014

 

ve složení: Alda + Suzuki M 1500; Eda + Royalstar Venture; Naki + VTX 1300; Raduzzo + VTX 1300 a Pitris + Royalstar Venture.

 

   Letošní motodovču jsem původně plánoval do italských Dolomit. Ovšem po dohodnutí termínu 19-29. června, samosebou že u piva, dal jsem klukům za pravdu, že to tam na vestu asi ještě nebude, a tak jsme se rozhodli pro Korsiku. Tak jsem se chopil mapy, cestopisů a internetu a četl, googlil, plánoval, měnil a cestoval prstem po mapě. No, dopadlo to následovně: 2 dny na přesun k trajektu, 6 dní kochačky po Korsice a 2 dny na cestu zpět.

   1. den: Podivín – Benátky, cca 700 km

   Po přespání u kámoše v Podivíně, vyrážíme v 9 hodin směr

Rakousko a Itálie (1). Po nezbytném zakoupení desetidenní viněty
na první rakouské pumpě najíždíme na dálnici a po A2 rubem směr Vídeň, Graz, Klagenfurt, Villach a Makaronsko. Asi 100 km před Klagenfurtem první problém. Raduzzovi se během jízdy uvolnil a vypadl maličký zkurwený šroubeček držící plego na blembaku. Zastavujeme a servisujeme(2). Ztracený šroubeček k plné spokojenosti nahradila malá stahovací elektropáska a za chvilu rubeme dál.
foto č. 2 foto č. 3 foto č. 4 foto č. 5

   Asi 50 km před hranicí sjíždíme z A2 na 83, která se v Itálii přejmenuje na SS13. Ta kopíruje italskou dálnici, vede krásnými horami a dolinami (3) a hlavně není zpoplatněná (bo každé Ečko co ušetřeno jest, v pivo nutně se obrátí). Tedy valime kolem Tarvisia, Udine, Pordenone a za Portogruarem najíždíme na SS14, která nás dovede kolem Benátek do tranzitního kempu Fužina, kde máme zabukovaný nocleh(4). Po ubytování vyrážíme do místní kempové občerstvovny, kde papkáme pizzu a vychutnáváme si čepované pivko (5). Dáme si 3 a valime do chatky na slivku a spinkat.

   2. den: Benátky – Genova, cca 510 km
  Dnes nás čeká přesun do Janova, odkud nám v 22 hod. vyplouvá trajekt směr Bastia. Protože máme času habakuk, sereme na dálnice a valíme po státních silnicích označených SS…. kolem Padovy, Ferrary, Bologny do Modeny, kde nás Eda zavádí do muzea Alfreda Ferrariho (6). Po čumendě v muzeu vyrážíme směr Aulla a La Spezia přes nádherný Parco Nazionale Del Apenino a tady si to doslova užíváme – furt levá, pravá, přední, zadní…. a to fše na bezvadném asfaltu v překrásných horách (7). Řekl bych, že tady nám začal ten správný kochací a užívací drive. Naše cesta měla dle itineráře pokračovat přes Parco Cinque Terre, ale z důvodu mocné kochačky jsme nabrali zpoždění a tak to rubeme podél pobřeží na Chiavari a Janov, kde přijiždíme tak akorát na trajekt. Čeká nás 10-hodinová plavba na Korsiku, proto po ustájení našich hřebců vyhledáme v šestém patře trajektu na podlaze v zadní části restaurace každý svůj pelíšek, roztáhneme karimatky a spacáky a hurá do piva (8), slivovice, hruškovice a posléze do lodního baru.
foto č. 6 foto č. 7 foto č. 8 foto č. 9
   3. den: Bastia – Calvi, cca 250 km
   Náš první Korsický drive. A musím podotknout, že velice krásný. Tento den mám v plánu poznávání severu Korsiky, tzv. ukazováčku neboli Cape De Corse (9). Z přístavu Bastie tedy vyrážíme po panoramatické D31 (10), ze které sjedeme na okružní D80 podél pobřeží. Ta nás provede přes Centuri (maják) a Nonzu (zde si na náměstíčku dáváme pizzu a čumíme jak najatí na zdejší pláže z tmavého vápence) do Patrimonia, odkud vyrážíme do hor směr San Michele De Murato (jedna z nejmalebnějších korsických vesniček) (11). Nemusím podotýkat, že každou chvíli stojíme, mládenci fotí (12, 13), já kameruju. Napojíme se na D81 a po ní sjedeme z hor na N197 a dál podél pobřeží až do Calvi. Po ubytku v kempu hurá do moře. Po moři hurá do restauračního zařízení. Po restauračním zařízení hurá do chatky (14) spálit chrobáka a pak hurá do hajan.
foto č.10 foto č.11 foto č.12 foto č.13
   4. den: Calvi – Solenzara, cca 250 km
   Dnes je neděle – v neděli se nedělá a kdo nic nedělá nic nezkurví. Pro nás to ale neplatí. Na dnešek jsem naplánoval přejezd z Calvi na východní pobřeží. Pochopitelně přes vnitrozemské hory, neboť hory, to je pro nás to pravé ořechové, to, kde zažíváme, jak řekl Naki, ten pravý motoorgasmus, spočívající v úzké klikatici s bezvadným povrchem, kterou lemuje na jedné straně krása a ohromnost vysokých horských štítů a na straně druhé nebezpečnost hlubokých roklin, průrv a kaňonů. A to všechno lehce a někdy těžce okořeněno volně se pasoucím, potulujícím se a všude seroucím zvířectvem (15) ve formě kravek, býků, chlupatých rohatých koz a prasat.
foto č.14 foto č.15 foto č.16 foto č.17
   Ráno tedy střízlivíme, po umytí a vykakání vaříme polévku, kafe, čaj a vyrážíme po horské D151 do malebné vesničky zvící se Sant Antonino (16). Po nezbytném focení a kamerování se točíme a vracíme zpět na stoupající (17) panoramatickou D71 a přes Speloncato (malinká vesnička vybudovaná na skále – v místní restauraci dáváme kafejo (18) a telefonujeme domů rodinám) směr Belqodere (19) kde najíždíme na N197. To je jedna z hlavních tepen ostrova, pro nás nezvykle široká a nezajímavá. Proto z ní po pár kilometrech prcháme a po úzké horské D547 valime přes Castifao směr Ponte Leccia a dál po D71 (20, 21) na východní pobřeží. V podvečer řádně splaveni sluncem a celkem znaveni překrásnou horskou jízdou najíždíme na pobřežní N198 a vůbec nám nevadí, že je rovná a široká.
foto č.18 foto č.19 foto č. 20 foto č. 21
   Po delší době to oroštujem a svižnou jízdou míříme přes Alériu do Solenzary, tam najíždíme na horskou D268 a po ujetí asi 10 km míříme do kempu U Rosumarina, který jsem si doma vyhlédl a vybral k přenocování. Všechno v poho, místa pro stany hafo, ale dva balkónoví odkojenci nejsou spokojeni se stanem a chtějí spinkat v bungalovu. Nebudu jmenovat – jeden je z Ostravy Radvanic (prý bývalý tramp…) a ten druhý z Českého Těšína (tady nebudu vůbec komentovat…). A není to Naki J. Vracíme se tedy do Solenzary, nacházíme kemp u moře, pronajímáme (22) si apartmán, (balkoňáci konečně spokojeni) a rychle na koupačku do moříčka. Večer vytahujeme něco k snědku, pálíme chrobáky ropákem, a zapíjíme to místním plechovkovým pivem zn. Pietra (23) o příjemné voltáži 6% a holandským Bavaria o voltáži 7,9 a 8,6 %. Věřte nebo ne, pár panáků ropáka a 3-4 plechy a jsme na plech. Celkem rychlá opička.
foto č. 22 foto č. 23 foto č. 24 foto č. 25
   5. den: Solenzara – Bonifacio, cca 110 km
   Dnešní etapa měla podle itineráře měřit zase kolem 250 km a končit u moře pod Ajacciem, ale museli jsme ji operativně zkrátit, neb Edánek zhobloval zadní brzdové desky na kov a bylo třeba v Portu Vecchiu koupit nové. Ráno tedy dáváme mořskou koupel a po vydatné snídaničce vyrážíme po krásné D268 do kopců a to přesně do nejvýše položeného Korsického sedla Col De Bavella. Opět se kocháme (24) jak pan Hrušínský ve Vesničce střediskové. Cestou zastavujeme u stezky vedoucí k profláklým vodopádům zvaným Cascades De Polischellu a potkáváme tu moraváky – důchodce odněkud z Ostravska (25). Milé setkání s krajany. Ve finále na kaskády sereme, neb mám v záloze ještě jiné, ne tak prosycené turisty. Někdy před polednem dosahujeme vrcholu sedla (26) i blaha. Dáváme lehkou svačku a občerstvujeme se vynikající studenou vodou, vyvěrající z místní studny. Při pořizování nezbytné fotodokumentace přichází mrak záchranář a na nás spadne prvních a zároveň posledních dvacet korsických kapek. 
foto č. 26 foto č. 27 foto č. 28 foto č. 29
Cestou dolů ze sedla, za městem Zonza najíždíme na D368 a zastavujeme v Bocca D Illaratta, což bych popsal jako neskutečně krásnou kamennou krajinu (27). Tak trochu nám to připomíná seskupení několika stovek bludných kamenů. Zaparkujeme u jedné kamenné skupiny (28), kde nikdo nestojí neb je to zakázáno, fotíme a čekáme místního frantíka, který nás pojebe a vyžene. Ovšem nikdo nepřichází, tak leháme do travičky, Raduzzo vytahuje vařič a vaříme kafejko. No pohoda džez. Po D368 sjíždíme do Porto – Vecchia, zkoukneme přístav a hrneme k servisu Yamahy, kde Eda kupuje nové desky (29) a já v supermarketu paměťovku do kamery, bo točím jak najatý. Po N198 to rubeme do překrásného města Bonifacia, jehož stará část je postavena na nádherných útesech (30-34) z bílého vápence, kde podnikáme procházku a v jedné úzké uličce starého města si dáváme sqvělou zmrzku. Mňam.
foto č. 30 foto č. 31 foto č. 32 foto č. 33
S příchodem podvečera opouštíme Bonifacio, zhruba po pěti kilometrech směrem na Sarténe nacházíme kempík, gde ke spokojenosti balkoňáků pronajímáme bungalov (35) a potkáváme motorkáře z Česka, kteří jedou skoro tu samou trasu jako my, ovšem v opačném gardu. Já s Raduzzem se vracíme do Bonifacia a na jeho kraji vykoupíme na pumpě veškeré chlazené plechy. A opět jako každý večer trochu povečeříme a trochu více popijeme. Je to dobré, krom pivek eště furt máme pálenku z domoviny. Ropák chválabohu došel. Jo, Naki, letos byl obzvlášť vydařený, že kluci
foto č.34 foto č.35 foto č.36 foto č.37
   6.den: Bonifacio – Corte, cca 235 km
   Po celkem odpočinkovém fčerejšku nás čeká delší přesun do vnitrozemí k městu Corte. Ráno se loučíme s kempíkem a po nepříliš záživné N196 rubeme přes Sarténe, Propriano směr Ajaccio. Před Casalabrivem sjíždíme vlevo na D57 a po ní míříme do prehistorické Filitosy, gde chceme projít a shlédnout menhiry (36,37). Ve 45° Celsiových na slunku si užíváme asi hodinovou procházku historickým areálem, zpoceni jak chlevove vrata i na kulach a řiti. Kuwa to je pažák… Po prohlídce nadrženě a rychle sedáme na motorky a vyrážíme do našich milovaných hor, s výhledem aspoň částečného ochlazení horským vichrem a koupelí někde v potoku nebo řece. Tedy zpět na nezáživku N196 a za Caurem točíme prudce doprava na horskou D3. Konečně. Všichni hážem rohlíky, neboli kip smajlink. Sice horko jak cyp, ale aspoň úzká stoupající klikatice, po které dorazíme k jezeru Lac De Tolla.
foto č.38 foto č.39 foto č. 40 foto č. 41
Teda vlastně nad jezero, protože ono leží nějakých 200 metrů pod námi (38) a nám se nikomu nechce skočit dolů a zaplavat si. Asi máme bobky. U místního prodejce si ve stánku kupujeme vynikající med z květů kaštanu jedlého a valime přes Bastelicu na Bocognano (39), neboť mám v rukávu tajný trumf, spočívající v koupeli ve vodopádu zvaném Cascades Du Voile De La Mariée, který je nejvyšším vodopádem Korsiky. Asi 4 km za Bocognanem na něj narážíme. Parkujeme dole u potoka, a co čert nechce, nahoru k vodopádu je to 15 min pěšky fest do kopce. Mládenci skáčou do potoka (40), že vodopád můžou tak akorát jebat. Já to prostě nevzdávám a v hicu jak cyp lezu v plavkách do výšin. Jsem za to odměněn jedním z divů světa (41), který se mi už navždy co budu živ, zaryje do srdce a mozku. Asi v jeho první čtvrtině výšky na malé terásce vidím sedět turisty – kluka a holku, jinak ani noha. Na kameni nastavím kameru tak, aby mě zachytila a lezu pod vodopád nechat si studenou a osvěžující padající vodou promasírovat záda, ramena, nohy, ruce no prostě celého člověka. Asi po hodinovém relaxíku sejdu dolů za klukama a v kameře kokotům ukazuju, o co přišli. Eda s Nakim se vydávají nahoru k vodopádu, Raduzzo s Aldou na to serou. Po zpáteční cestě do Bocognana se zastavujem v Pizzerii u kruháče a chceme pizzu. Číšník a servírka – mladí studenti ze Slovenska nám pizzu odmítají udělat, bo je doba siesty, ale jestli chceme, Ferko nám urobí hambáč. Chceme. Zatímco prubujeme čepovaného Pietra, hambáč v housce s hranolkama a se zeleninou je na stole (42). Bolšój burger + fajne pivko = příjemné posezení, po kterém s plnýma batorama osedláme a valíme do hor (43) směr Corte. 8 km před Corte nacházíme horský kempík a v něm, opět dle zaběhnuté rovnice balkoňáci = hlavně ne stan, volný bungalovek. Po ubytku samozřejmě následují na pumpě zakoupené chlazené plechy a v podvečer posezení v místním restauračním zařízení, proložené ochutnávkou vínka a pizzy.
foto č. 42 foto č. 43 foto č. 44 foto č. 45

   7. den: Corte – Sagone, cca 180 km

   Na dnešní den mám naplánovaný asi nejhustější drive, spočívající v projetí nádherné soutěsky, pokračující po úžasné horské klikatici D84, přes NP Piana, na západní pobřeží. Ale pěkně popořádku.

foto č. 46 foto č. 47 foto č. 48 foto č. 49
Jako každé ráno i dnes se loučíme s příjemným kempem a z vršku hor sjíždíme po N193 do Corte, postaveného na skále a patřícího mezi nejkrásnější města ostrova (44). Na pumpě napojíme své miláčky a valime po D623 úchvatnou soutěskou Gorges De La Restonica. No valime. Spíš jedeme krokem, bo jinak se ani moc nedá. Co chvíli stojíme, nevěřícně čumíme jak postižení a dokumentujeme (45-48). A věřte, že je co. Jednu malou chybku to ale má – asi ve druhé třetině cesty nás nekompromisně staví a otáčí místní frantík s tím, že údajně o 200 metrů dál kamenná lavina zavalila komunikaci a ta je neprůjezdná. A že jestli chceme, můžeme za mírný poplatek zaparkovat stroje a jít pěškobusem asi hodinku na vrchní konec soutěsky a hodinku zpět. Nechceme. I tak to stálo za to. Sjíždíme zpět do Corte, za ním kousek po D18, a za Castirlou konečně doleva, na všemi cestopisy a průvodci vychvalovanou D84 - Scala Di Santa Regina. Tak se jmenuje v místím nářečí a já pouze podotknu, že je to ohromující silnice v rozeklané soutěsce. Není třeba slov, opět se ocitáme v jiné galaxii, opět fotíme (49-58), opět kamerujeme, opět nechápeme.
foto č.50 foto č.51 foto č.52 foto č.53
foto č.54 foto č.55 foto č.56 foto č.57
Jízdou a kochačkou po silnici strávíme drtivou část dne. V hodně pozdním odpoledni nás kolem jezera Calacuccia (místní přehrada) a přes druhé nejvýše položené sedlo ostrova Col De Verghio (59-60), kde potkáváme několik volně a divoce žijících prasat (61), přivádí (62-63) na západní pobřeží do města Porto. V přístavu robime pauzu, opět dokumentujeme. Porto, původně malá rybářská osada, dnes menší městečko (64-66), leží v Portském zálivu, na okraji Národního parku Piana. Piana = nádherná červená skaliska (67-71) protnutá silničkou D81, kde v některých zatáčkách má problém projet autobus, o kamionu ani nehovořím. Pro nás bikery opět orgastický stav. V podvečer projíždíme Cargese a kousek za Sagone nacházíme kemp a pronajímáme si chatku.
foto č.58 foto č.59 foto č. 60 foto č. 61
foto č. 62 foto č. 63 foto č. 64 foto č. 65
foto č. 66 foto č. 67 foto č. 68 foto č. 69
Ani poslední Korsickou noc nám balkoňáci nedopřejí spánek pod stanem. Takže jako obvykle. Koupačka v moříčku (72), po zpáteční cestě zastávka v supermarketu pro chlazené plechy a něco z místních specialit na véču, dopití posledních zbytků domoviny a smutný spánek. Tak jako všechno jednou skončí, zítřejší korsický den, je pro nás dnem posledním . Ach jo.
foto č.70 foto č.71 foto č.72 foto č.73

   8. den: Sagone – Calvi, cca 130 km

   Dnes nás čeká lehko-odpočínkovo-kochací-koupací drive do Calvi, ze kterého nám ve 21 hod. vyplouvá trajekt směr Savona. Ráno v klidečku posnídáme, vykakáme, sbalíme a vracíme se zpět po D81 přes Pianu (ta se prostě musí vidět dvakrát) do Porta, kde nakoupíme pár drobností domů. Poslední dokumentování místních krás a rubeme po D81 podél pobřeží na sever. Projíždíme Partinellem a před Galérií, za mostem přes skoro vyschlou řeku Fango, točíme doleva, na D81B. Tato silnice má v celé své délce (mimo posledních asi 8 km) povrch určený spíše pro cestovní endura, ne pro naše parníky. Však taky po ujetí pěti kilometrů zastavujeme a v děsném horku rokujeme, zdali v dál nebo zpět (73-74). Nebýt těch nádherných rozhledů a panoramat (75-76), otočili bychom to. Navíc mám pro kluky kousek před Calvi schované poslední překvapení. Jedeme dál (77). Sice pomalu, ale o tom kochačka přece je! Po levici panoramata na moře, po pravici na skály a tak často zastavujeme a dokumentujeme. Tak to trvá až do místa zvaného Baie De Nichiareto.

foto č.74 foto č.75 foto č.76 foto č.77
foto č.78 foto č.79 foto č. 80 foto č. 81

Tam Eda k úlevě nás ostatních zastaví a zavelí. Sjedeme skoro až na pláž, zaparkujeme stroje pod olivovník a hurá do moříčka (78,79). Och jaká paparáda . Po řádném vyrochnění potahujeme asi 10 km a přichází můj slibovaný poslední trumfík letošní Korsiky. Vyjíždíme ke kapli zvané Notre-Dame De La Serra (80). Je to kaple zasvěcená Madonně de La Serra, odkud jsou nádherné panoramatické výhledy do všech světových stran (81-84). Pod námi se rozprostírá Calvi v celé své kráse, otočíš-li se doleva – nekonečné moře, doprava a dozadu – vrcholky hor korsického vnitrozemí, které ve mně už nafurt a doufám, že i v klucích, hluboko zaťalo drápy. A tak se loučíme s Korsikou. Zatlačím slzu v levém i pravém oku a sjíždíme dolů (85) do Calvi, do přístavu na trajekt, odkud pro nás protentokrát není návratu (86).

foto č. 82 foto č. 83 foto č. 84 foto č. 85

AU REVOIR LES BELLES KORSE - sbohem překrásná Korsiko Určo se vrátíme

   9.den: Savona – Bovec, cca 650

   Do Padovy to bušíme po dálnicích, pak sjezd a po státních SS… kolem Trevisa, Portogruara, Udine až do Slovinského Bovce, kde mám zabukovaný nocleh v prvním patře apartmánu na místním náměstíčku. Dole v přízemí, k naši velké Nelibosti se nachází restaurační zařízení a v něm svatá dobroto pivo točeno iba len za 2 (ano slovy dvě) Ečka. Tak se do toho po hlavě vrháme a jako třešničku na dortu si poručíme místní čevapčiči. Nemá to chybu, bo z těch korsických plechů už pomalu šílíme.

foto č. 66 foto č. 87 foto č. 88 foto č. 89

   10. den: Bovec – Podivín, cca 520 km

Sobotní ráno vyrážíme Slovinskou Alpenstrasse 206 nahoru do Vršického sedla a pak dolů přes Krajnskou Goru do Rakous. Samo, že i tady si děláme kochací zastávky, bo jinak to ani nejde (87-89). V jednom místě postavíme z bílých kamínků logo K 1400, aby tu i na nás zbyla památka. Noc si střihnem opět v Podivíně a v nedělu ráno až do Hranic na Moravě jedem spolu. Tam si padneme kolek krků a pak každý dodom.

   Co říct závěrem?

   Tato dovča u mě spadá k TOP motozážitkům. Fšem, co jsou aspoň trochu bajkeři, ze srdce doporučuju.

   Pravda, pro našince trochu z ruky, trochu draho, ale vše vyváženo unikátní krajinou.
Najeli jsme od chalupy do chalupy cca 3800 – 3900 km. Jak gdo. Spali jsme vždy v kempu, kde nebylo problémem si najmout nějakou chatku či co (už nebudu rozvádět…), přesto, že jsme si vezli stany + spacák + karimošku. No a počasí nám tedy vyšlo luxusně. Krom těch zhruba dvaceti dešťových kapek na Col De Bavellu, furt slunko a hic, někdy až přespříliš.

   A co se týče nákladů – litr benzínu: 1,6-1,9 E; pizza, burger: 10-15 E; káva: 2-6 E; pivo točené: 6-8 E, plechovka: 1,8-2,5 E; ubytko v kempu pro osobu+stan+moto: 11-15 E (v našem případě osoba+moto+chatka: 12-18 E).

To je asi tak vše.

Tento cestopis jsem pojal jako milou vzpomínku pro nás zúčastněné a pro ty, co tam nebyli, jako možnou inspiraci.

Ahoj v sedlech a snad i na Korsice
chachar Pitris alias Komarek

Foto  : účastníci zájezdu

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce : Velký flám

 
     
Vendys (iol.cz) 24.08.2014 13:34
To vypadá na hodně vydařenou akcičku. Paráda !
Raduzzo (orbisnet.cz) 24.08.2014 22:32
Krásně jsi to napsal chlope :-) Byl to fakt super drive !
Pargi (iol.cz) 25.08.2014 08:11
Pitris a hoši super.Cestopis kuwa super. Díky . Zdar
EDA (tmcz.cz) 25.08.2014 08:36
Překvapil jsi chlapče a mile. A zůstal jsi svůj a to se cení. EDA
Standa (uvt.cz) 25.08.2014 09:53
hezky se to četlo :-)
Jim (poruba.net) 25.08.2014 13:21
Moc pěkné. Sice mi tam v sestavě malinko scházel nějaký uvědomělý jedinec s odporem k alkoholu, ale squadra byla podle všeho super a ani ropák vás neskolil.
Dann (siemens.de) 26.08.2014 07:41
Výživné čtení !!! Za mě Lajk jak cyp :-)
Pargi (iol.cz) 26.08.2014 07:58
Má pravdu ten chlapec ( Jim ). :-D
Kouťas (213.148) 26.08.2014 10:08
Prevelika krasa a uzasne poctenicko, DIKY moc Pitrisi. Aj slzu v oku jsem z tech vzpominek zamackl. Ovsem nejvetsi radost mam z toho, ze TO JDE - napsat na K1400 par zazitku z cest. Jeste jednou diky kluci.
Supp (220.250) 26.08.2014 13:19
Huš sem tam taky byl akorát potápět.Ale gdyž sem viděl ty silničky v těch borovejch hájích řekl sem si, že se sem ještě vrátím.
Duňák (13.32) 26.08.2014 22:10
Krásné počteníčko a fotky. S tím plánováním tras a pak zpracováním textu a fotek to musela být pěkná jebačka. A hlavně, je to napsané moc čtivě,zábavně a BEZ CHYB. Palec nahoru autorovi i všem zůčastněným.
Naki (147.16) 28.08.2014 17:02
Pitris - krásná práce, věděl jsem že nezklameš
Roy (iol.cz) 02.09.2014 08:22
při čtení vašich řádků jsem se ocitl znova na Korsice,kterou jsem sdolával na kole, nádhera, nádhera, nádhera...
Jarouš (medialine.cz) 07.09.2014 12:30
Hezkýýýý, tichá závist :-)
Jarys471 (b26.cz) 08.09.2014 16:35
Nádhera!! Moc dík za super report a fotky. :-)
Sporťák (iol.cz) 10.09.2014 20:42
Super počteníčko :)
Jura (upcbroadband.cz) 16.12.2014 22:44
Špica!!
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser