Z deníku šíleného motorkáře

26.08.2008

     Je pátek 13. a přes cestu mi právě přeběhla černá kočka. Ideální začátek týdenní cesty k italským jezerům. Ještě, že nejsem pověrčivý. Pro jistotu to ale zaklepu na dřevo a z šuplíku vyndávám svou králičí tlapku pro štěstí. Předpověď počasí vypadá skvěle. V Itálii, kde obvykle touto dobou chodí už všechny příslušnice něžného pohlaví oděny pouze do záclon, prší a je na místní poměry taková zima, že se slabší povahy stěhují na Sicílii a mění si jméno na Don Luigi. Ale co naplat, ubytování je již dohodnuto, dovolené nahlášeny a kromě toho nám naše typická mužská ješitnost nedovolí cuknout
     Den první - pátek : Dnešní den je pouze ve znamení přesunu na startovní čáru, konkrétně do nejmenovaných západočeských lázní s mariánskou tradicí. Vyjíždíme z Prahy s Martinem a už v Rudné začíná hustě pršet.

Za sebou máme pěkných 8 km za sucha. Schováváme se pod střechou benzínky a doufáme, že zde nebudeme nocovat. Naštěstí po cca 45 minutách přestává a vydáváme se na cestu. Zbytek trasy absolvujeme bez deště. Ve Stříbře se pro jistotu zastavujeme v supermarketu a kupujeme něco tvrdého alkoholu pro tvrdé motorkáře s měknoucími mozky. U Vendysů už nás kromě pána domu očekává i Dráža a především čerstvě usmažené řízky a další mňamky. Svět hned vypadá růžovější (do slova a do písmene - obrázek č. 1).  

   Po deváté konečně doráží Maxa. Cestou z Brna si užíval krásného počasí, ale nakonec se

mu přeci jen podařilo zmoknout, a to těsně před cílem. Ale dalo to práci. V této fázi jsme

foto č.1

kompletní a po krátké synchronizaci dvou navigací můžeme jít spát.

   Den druhý - sobota : Probouzíme se do slunečného i když poněkud chladného rána. Dnes nás čeká něco kolem 700km. Cílem cesty je Lago di Garda. V rámci davového šílenství myjeme a leštíme motorky zasviněné z předchozího dne. Na jak dlouho? Tankujeme a vyrážíme směrem k hranicím. Čeká nás dost nezáživná cesta po německých dálnicích. Jak se ale brzy ukazuje, nudit se tak docela nebudu. Někde u Ambergu najednou zjišťuji, že mi nefunguje zadní brzda. Šlapu a šlapu a nic se neděje. Bezva. U pumpy se na to budu muset mrknout. Když tam konečně dorazíme a natankujeme, brzda samozřejmě brzdí jako nová. Mrcha. Kontrola neodhaluje průsak ani poškození. Srdce mi zaplesá, ale hlava mne staví zpět nohama na zem. Závady málokdy mizí samy od sebe. Spíš mají tendenci se znovu objevit v ten nejméně vhodný okamžik. Což se také děje. U Mnichova sjíždíme z dálnice a skrze předměstí hledáme cestu na Garmisch. Na světlech zjišťuji, že brzda teď naopak brzdí pořád. Není kde zastavit, tak prostě

doufám, že se za jízdy uvolní, aniž by se disk rozpálil jako tál u kamen. A skutečně, za několik dalších kilometrů se uvolňuje. Už zase nebrzdí vůbec. Přestávám se tím zabývat. Ještě že krouťák motoru by ubrzdil i tank. Stoupáme na Brenner po staré silnici. Nádherný výhled a krásná silnice. Za chvíli jsme už v Itálii. Máme čas, a proto jedeme mimo dálnice a obdivujeme vinohrady a ovocné sady na strmých terasách i nevšední tvary skal. Pak krajina mění pomalu ráz a my sjíždíme z hor k jezeru. Riva del Garda. Náš domov pro nadcházející dvě noci. To ještě netušíme, že se náš pobyt v tomto resortu poněkud prodlouží. Dáváme si sprchu a otevíráme pivo. La dolce vita!

foto č.2

   Den třetí - neděle : Mára posílá SMS, že právě vyrazil z Olomouce a je na cestě za námi. Vstávám a jdu rozebírat brzdič. Zatímco se všichni ostatní povalují v posteli, hraji si na mechanika. Chvíli mi trvá, než přijdu na to, jak se vlastně zadní brzdič u Introše sundává, aniž bych musel demontovat kolo. Nakonec se mi to podaří a ani nemusím přeříznout kyvkuJ. Pečlivě vyčistím pístky a všechno kolem a doufám, že to bude stačit a že nejsou poškozené manžety. Naším dnešním cílem je Monte Grappa, památník z 1. světové války (obrázek č. 2).  

   Když dorážíme na vrchol, zjišťujeme, že Mára poslal další SMS, že právě znovu vyrazil

z Olomouce a je na cestě za námi. Moc tomu nerozumíme, ale říkáme si, že nám to jistě

foto č.3

večer vysvětlí. Vyhlídkovou trasou se vracíme zpět na základnu. Myšlenka na pivo v lednici působí magickou mocí. Večer sedíme, popíjíme pivo a čekáme na Máru. Jsme trochu nervózní, protože už je tma. Konečně je tady. Neváháme a hned mu poskytujeme první pomoc (obrázek č. 3).  

   Mára se dává do řeči a můj problém s brzdou se okamžitě zdá být malicherný: Ukazuje se, že ráno vyrazil na čas a za chvíli si to uháněl po dálnici na Vyškov. Bohužel však nedojel daleko, když mu začíná škytat motor. Ne, že by byl po opici (motor), ale naopak je na suchu. No, tohle se už stalo každému z nás, ne? Naštěstí se našel ochotný motorkář, který mu přivezl pár kapek šťávy od nejbližší pumpy. Trochu zpoždění, ale den je ještě mladý, takže Mára znovu startuje, u první pumpy tankuje plnou a pokračuje směrem na Brno. Po chvíli se mu zdá zvuk jeho již tak VELMI hlučného stroje trochu hlasitý, zastaví proto u krajnice a kontroluje. Všechno se zdá být v pořádku až na to, že mu chybí asi metr výfuku - jedna koncovka je fuč! Na nejbližším výjezdu sjíždí tedy z dálnice, obrací, jede zpět k místu, kde mu původně došel benzín, a pak se pomalu sune v odstavném pruhu na Brno a kouká, jestli náhodou neuvidí kus chromované lešenářské trubkyJ. Je to neuvěřitelné, ale koncovka se skutečně válí hned u krajnice - je sice trochu podřená, ale jinak funkční … jen šrouby chybí. Následuje cesta zpět domů a trocha veselého skotačení v garáži s nářadím. Je poledne a Mára je stále/opět doma. Ale protože synky z Moravy jen tak něco neporazí, nakonec se značným zpožděním vyráží za námi. Dlužno říci, že velkou část cesty mu zpestřily přeháňky, a aby toho nebylo málo, nějakých 40 km od cíle za soumraku zjistil, že mu nesvítí světla. Naštěstí byla závada jen v pojistce, ale i tak si výměnu v mokru a tmě celkem užil. Trochu se vzpamatoval a unaven zalehl do postele s tím, že se bude těšit na příjemné poježdění následujícího dne. Netušil, že marně.

   Den čtvrtý - pondělí : Probouzím se, otevírám jedno oko, nastavuji ucho a slyším nezaměnitelné ťukání kapek vody na sklo. Napadají mne jen dvě možnosti: buď nám někdo stříká hadicí na balkónové dveře v 1. patře, nebo venku leje. Kdo by tipoval první možnost, nestal by se milionářem ani s pomocí přítele na telefonu. Nakouknu ven a vidím šeď, šeď, šeď a šeď, místy pro změnu proloženou trochou šedi. Terasa se změnila v brouzdaliště a namísto jachet se dnes na hladině jezera povalují jen bójky. Snažím se myslet na něco pozitivního. Chvíli to trvá, ale pak mi to dochází: je všední den, s nákupem piva nebude dnes problém! Hned je na světě lépe. Celý den sedíme u stolu, otevíráme a mačkáme plechovky, hrajeme karty a snažíme se v televizi zjistit, jaká je předpověď na další dny (obrázek č. 4). V zásadě je dost překvapující, jak i tak čas docela letí. Najednou je tu večer a my si v opileckém rozjaření slibujeme, že zítra vyrážíme bez ohledu na počasí.

   Den pátý - úterý : Ani dneska není počasí zrovna ideální - mraky leží dost nízko a je mokro. Ale aspoň neprší. Jdeme balit - zůstat tu ještě další den, tak už nikdy nikam nevyjedeme a skončíme jako alkoholici. V 10 hodin máme osedláno a za odměnu na nás vykukuje sluníčko. Protože máme den zpoždění, čeká nás dnes jen dlouhý přesun po dálnici. Přesto si užíváme asi 40km kochačky kolem jezera. Když dojíždíme na dálnici, zase se zatahuje a velmi lehce mží. Podle předpovědi se má však už k večeru vyjasňovat, takže zatínáme zuby, plomby a zubní protézy a valíme na západ. Cesta ubíhá celkem v klidu, sem tam nepříjemný náklaďák a občas trochu komplikovaná orientace (obrázek č. 5). Aby nás

foto č.4

trochu pobavil, předvádí Vendys komický výstup u mýtné brány. Pobíhá kolem a snaží se ukrást lístek Italovi vedle. Na večer už jsme v příjemném prostředí rodinného penziónu. Jdeme se občerstvit do místní pizzerie u jezera Mergozzo. Je teplo a my se těšíme na další den. Čeká nás cesta kolem jezera a výlet do Švýcarska. Vzpomínáme na Vladimíra
a spol., zda mají nějakých 600 kilometrů na východ také hezky.

   Den šestý - středa :  Probouzíme se do nádherně slunečného rána. Na nebi není ani obláček. Hned toho využíváme a děláme fotky, které dokazují, že jsme nestrávili celý týden jen u piva a v dešti (viz foto č. 6). Směřujeme na Lago Maggiore. Scenérie je typicky středomořská. Palmy, blankytně modrá voda a ulice lemované kavárnami a restauracemi (obrázek č. 7). Proháníme se po pobřežní silnici, po jedné straně se zvedají vysoké hory, po druhé se na hladině povalují plachetnice. Horní část jezera leží ve Švýcarsku, ale navzdory

tomu, že se právě koná šampionát ve fotbale, na nás celníci jen mávnou - zřejmě  foto č.5
nevypadáme dost jako hooligans. Pálky na baseball s sebou sice nemáme, ale Mára by klidně mohl mlátit fanoušky svou vyndavací koncovkou výfukuJ. Naštěstí to nikdo neví. Odpoledne zamíříme na východ k dalšímu velkému jezeru - na Lago di Como. Je tu pěkně, ale poměrně silný provoz a spousta vesnic, člověk si jízdu moc neužije. Proto nám ani nevadí, že za nějakou dobu míříme na sever do kopců, kde máme zamluvené další ubytování. Tentokrát máme pro sebe celé apartmá, majitel je bývalý motorkář, který byl se svou Guzzinou byl až v Portugalsku a na severním výběžku Norska. Anglicky sice moc neumí, ale o to víc má chuť se bavitJ. Večer plánujeme cestu na další den - doufáme, že bude hezky, protože nás čeká proslulé Passo dello Stelvio. Chytit počasí se rovná téměř výhře ve sportce. Uvidíme.

   Den sedmý - čtvrtek : Už jsme na cestě týden, ale zatím nás to pořád ještě baví. Ráno se loučíme s majitelem penzionu - je na něm vidět, že by jel hned s námi (obrázek č. 8). Na Stelvio to máme nějakých 150 km. Počasí drží - mráčky jsou vysoko, snad budeme mít štěstí. V Bormiu, posledním městečku před horským sedlem, plníme nádrže. Protože jsme však v Itálii, kde dopoledne pracují jenom zoufalci a odpoledne jenom šílenci, musíme se poprat s místním systémem obsluhy. V podstatě je třeba nejprve

foto č.6

foto č.7

do automatu vložit bankovky, poté zvolit stojan a pak tankovat. Ne každý stojan je však propojen s automatem, některé akceptují pouze speciální přeplacené karty. Vendys má dnes svůj velký tankovací denJ. Nejprve láduje do
automatu 15 Euro a zlostně při tom vrčí (musím uznat, že systému nikdo z nás nepřišel na chuť, včetně mne, který jsem o několik dní dříve z neznalosti přišel o 5 Euro). Má už přistavenou motorku u stojanu a otevřenou nádrž. V tom zjišťuje, že si pochopitelně zvolil stojan, který není propojen s automatem. Mačká tedy jiné číslo s tím, že si ke stojanu přejede. Mezi stojany je však středový ostrůvek, takže si nakonec ke stojanu najíždí z opačné strany. Obchází jej a bere si pistoli. Vrací se zpět k motorce a strká pistoli do otvoru nádrže. Už, už se chystá tankovat, když si Martin všimne, že pistole má černou barvu.  Dokonce i v Itálii to znamená, že z něho teče nafta. Uf, to bylo na poslední chvíli, jinak jsme místo Stelvia

foto č.8

rozebírali motku a čistili nádrž. Vendys vrací černou pistoli zpět do stojanu a bere si zelenou. Mačká a mačká a … nic. Ani kapka. Zato z automatu na placení vylézá malý papírek. Je na něm napsáno, že má hodnotu 15 Euro, které majiteli vydá obsluha pumpy. Ta je samozřejmě v háji a podle otevírací doby (na kterou se dá spolehnout asi jako na zásadovost KDU-ČSL) bude v háji minimálně další tří hodiny. Vendys je vzteky bez sebe. Kdyby mohl, určitě by

srovnal se zemí celé Bormio. Naštěstí však nevelí tankové brigádě ani letce těžkých bombardérů. Nakonec ho trochu pacifikuje skutečnost, že je krásně a na Stelviu bude určitě slunečno. Je to tak. Užíváme si krásnou cestu vzhůru plnou zatáček, kolem vodopádů a příkrých srázů. Konečně jsme nahoře. Všechny strasti jsou zapomenuty. Monumentální výhled a krásná cesta dolů před námi (obrázek č. 9). Fotíme a fotíme, až se nám kouří z aparátů. Ani se nám nechce pokračovat, ale spát tu asi nebudeme, takže nakonec s těžkým srdcem vyrážíme. Dnes chceme spát poblíž  Innsbrucku, ale poprvé za celou  cestu nemáme předjednané ubytování, takže musíme dorazit včas. Kolem sedmé

foto č.9

večer jsme na místě, ve vesnickém penzionu vysoko v kopcích nad Innsbruckem. Za chvíli sedíme na terase a popíjíme pivo. Svět je krásný J

   Den osmý - pátek : Další slunečný den. Pomalu se přesouváme směrem k domovu. Jako správný pachatel se vracíme na místo činu a projíždíme Sautens, kde jsme se o dva roky dříve všichni poznali. Tankujeme u staré známé

pumpy a stoupáme znovu směrem do hor do míst, kde mě při výpravě s Vladimírem došel benzín. Cesta přes Kühtai je stejně pěkná jako tehdy. Jsou místa, která svůj půvab prostě neztrácejí (obrázek č. 10). Pokračujeme v cestě a užíváme si výhled na vysoké hory se zasněženými vrcholky všude kolem nás. Čeká nás poslední přespání před návratem domů. Volba padá na oblast kolem Kitzbühelu, kde by mělo být dostatek příležitostí k ubytování. V místním informačním centru nám nacházejí vhodné místo i s garáží a zdrojem piva. Sedíme na terase a pochvalujeme si, jak nám letošní jízda pěkně vyšla (obrázek č. 11). Ten jeden deštivý den už je dávno zapomenut. 

foto č.10

   Den devátý - sobota : Je čas vrátit se domů. Se slzou v oku naposledy nakládáme svých pár švestek na motorky. První se od nás odpojuje Vendys, který míří na Mnichov a pak domů do lázní. U Salzburgu se zbytek naší skupiny

rozděluje. Moraváci valí směrem na Vídeň, my s Martinem se rozhodujeme pro trasu přes Passau a Strakonice do Prahy. Jedeme svižně po rychlostní silnici, která se v podstatě až do Pasova vyhýbá vesnicím. Asi po 130 kilometrech si dáváme pauzičku a jdeme si prohlédnout hrad Neuburg (obrázek č. 12). Provoz je minimální, Rakušáci asi luxují zahrady a chodníky a parfémují kopky hnoje, aby nezapáchaly. Cestou se mi ještě trochu orosí záda, když za každou cenu chci dojet do Čech a

foto č.11

foto č.12

tankovat až za kačky, protože mi budík na Introši ukazuje 200 ujetých kilometrů a pumpa pořád nikde. Jsem přesvědčen, že jsem musel nechat přepnuto na rezervu a že mi každou chvíli dojde benzín. Nakonec se v dáli konečně objeví státní hranice a hned za ní pumpa. Sesedám, na tachometru 208 kilometrů, a kohout není přepnutý na rezervu!! Když doplním nádrž, ukazuje počítadlo na stojanu 10,8 litru … neuvěřitelné.

   K večeru jsme v Praze. S radostí uléhám do své vlastní postele a uvažuji, 
kam vyrazíme příště.....
Bizon

Foto  : účastníci zájezdu

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce : Velký flám

 
     
Fáfa (upc.cz) 26.08.2008 09:28
pánové super mejdan a Bizon super práce .jinak super probuzení,se mi nechtělo moc dělat,tak už vim že na to kašlu stopro
Jarýs (karneval.cz) 26.08.2008 10:48
Pěkný, moc pěkný!!!!
Furat (btlnet.com) 26.08.2008 15:59
Moc hezky napsany, priste jedu s vama :-)
Dixie (iol.cz) 27.08.2008 16:55
Fajn čtení! Snad nevadí, že vám trochu i závidím.
Libor (ceskasit.net) 27.08.2008 22:44
Nádherný článek,to musela bejt paráda.Super
Hank (eurotel.cz) 28.08.2008 10:18
Dost dobrý. Po takový akci by mi jistě nebylo tak špatně, jako když jsem se vracel z Krušných hor :-))
Vendys (gov.cz) 30.08.2008 12:33
Bizon, ačkoliv jsi mě hodně a samozřejmě nehorázně pomlouval, musím uznat, že se ti to povídání docela povedlo. To tě muselo nějakou kačku na pivech stát, abys dostal takovou inspiraci! Hanku vidíš, měl jsi se držet slušný společnosti a jet s námi domů.
Vogi (upc.cz) 03.09.2008 08:35
Príma počtení!
Pavel S. (iol.cz) 04.06.2009 15:13
Tohle je prostě bomba. Byl jsem u Gardy na 3 dny první víkend v květnu a nádhera. A jak je to tady popsané... Autor je zřejmě spisovatel.. :-D Paráda. Dávám 1 s hvězdičkou a jen mě to utvrdilo v tom, že je třeba se tam vydat na motorce...
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser