UA 2010

     1. den - pátek 30. 7.
 

   Je hodně škaredé ráno, venku mírně prší a je zataženo tak na týden deště, ale přesto vyrážíme. Po pár kilometrech oblékáme na benzínce nepromoky. Před námi je týden volna a velká neznámá v podobě cesty po Ukrajině, Moldávii, Rumunsku, Maďarsku a Slovensku. Za Uherským Brodem se setkáváme se Želvou a Yoskinem. Jsou to jediní, kdo po roku plánování zbyli a jedou s námi.Teď už prší vytrvale. Přesto pokračujeme směrem na Slovensko. Po přejetí hranic najíždíme na dálnici a míříme nahoru k Tatrám. Cesta ubíhá dobře. Míjíme siluetu Tater, za Popradem přestává pršet a vysvítá slunce. Blížíme se k hranicím z UA. Ještě na Slovensku se stavujeme na obědě-posledním v civilizaci, říkáme si s úsměvem. Poté se provoz stále zmenšuje a ustává téměř úplně.

Míjíme poslední Slovenskou vesnici Ublju (viz. úvodní foto). Silnice je kupodivu stále dobrá a tak zakrátko přijíždíme na hranice. Odbavení probíhá kupodivu rychle a bez zbytečných průtahů. Po cca 20 minutách je hotovo. Rovnou na hranicích si měníme eura za hřivny. Také zde potkáváme dva motorkáře z Prahy,jedou na jawkách a varují nás před

policií. Platili 40eur téměř za nic. Přijímáme rady děkujeme, loučíme se a pokračujeme. Po další kontrole, která je cca 50metrů od hraničního přechodu nám už nic nebrání v cestě. Cesta ubíhá dobře, silnice jsou ještě celkem OK. Projíždíme pár vesnic, městeček a jsme v Užhorodu. To byl náš první cíl ale ještě je dost času a tak pokračujeme dál. Přijíždíme k Mukačevu (viz. Foto č.2), silnice je široká dva pruhy v každém směru. Objíždíme žigula a najíždíme na dvouproudovku do levého pruhu. Chyba lávky! Z domku na pravé straně vybíhá tlupa policajtů a okamžitě nás zatavují. Rozbíhá se několik na sobě nezávislých dialogů.
Já a Yoskin jsme odvlečeni na bengárnu. Vyjednáváme o výši pokuty za to že jsme odbočili

Obr. 02

do levého místo do pravého pruhu! Nakonec se to řeší pokutou 40eur. Policisté se po předání peněz hádají, kdo kolik dostane. Nás už si nikdo nevšímá. Odjíždíme do centra Mukačeva.Už je celkem pozdě a při blouděním centrem narážíme na slušný hotýlek. Motky parkujeme na dvoře, kde je hlídá ochranka. Následuje večeře, pivko, pohoda. Najeto cca 630 km.  
   2. den - sobota 31.7.

   Ráno vyrážíme směrem na Karpaty. Asi 20km za Mukačevem v malé vesnici cítím, jak mě začíná plavat motka. Zastavuji a co nevidím, zadní kolo je prázdné. Pomocí knotů lepíme díru. Půjčuji si od paní,  která vše pozoruje za plotem aftopumpu a foukám kolo.Vše je OK a tak jedeme dál. Blížíme se k siluetám hor. Zastavujeme na místě Krasno pole (viz. Foto

Obr. 03 Obr. 04 Obr. 05

č.3), je to památník nějaké bitvy, kde Ukrajinci bojovali kdysi za nezávislost. Děláme fotky a pokračujeme. Teď už jedem pohořím Karpaty (viz. Foto č.4). Je to nádhera, silnice se klikatí mezi horami, poté okolo řeky na jejímž druhém břehu je Rumunsko.V jednom bodě se při zpáteční cestě budeme pohybovat hned naproti, na druhém břehu v Rumunsku. Stavujeme se na obědě a potom se cesta stáčí od Rumunských hranic do vnitrozemí Ukrajiny. Přejíždíme horské sedlo (viz. Foto č.5) na jehož vrcholu končí Zakarpatská oblast a začíná Ivanofrankovská. Sjíždíme z hor do nížiny, krajina se mění, rovina kam až oko dohlédne. Přijíždíme do městečka Rogatin, kde nacházíme slušný motel. Motky nám jeden pán ochotně zamyká na noc do garáží pro náklaďáky zcela grátis. Najeto cca 400  km.

   3. den - neděle 1.8.

   Následující den vyrážíme z cílem dojet do Kyjeva. Cesta je OK,  projíždíme několik měst rozlohou asi velikosti Brna. Jedeme po silnici,  před námi cca 3plechovky cizinců. Silnice je dvouproudá a my odbočujeme doprava za plechovkami. Za zatáčkou je policie a zastavuje nás i plechovky. Opět stejná písnička, odbočili jste špatně “davajte děngy“! Mě si polda odvádí s sebou do auta. Hádáme se asi 20 minut. Prvně kvůli odbočení, potom kvůli naší jízdě ve formaci. Odolávám a začínám zuřit. Polda nakonec rezignuje a nechává nás odjet bez pokuty. Němec z jedné plechovky je velice slušný a nehádá se, odhaduji, že zalepil tak 100éček. Za Žitomyrem najíždíme na dálnici na Kyjev. Míjíme náklaďák, který veze snad rozsekané zbytky zvířat, no smrad jak sviňa. Asi 20 km před Kyjevem začíná zácpa a jedeme krokem. Na dálnici jsou přechody pro chodce, zastávky autobusů a v koloně mě míjí frajer na kole! Čumím, jak vydra. Konečně se to trochu rozjíždí a jsme v Kyjevě. Je to obrovské město. Projíždíme ho a podařilo se nám trefit dálnici na Oděsu. Asi 30km od Kyjeva sjíždíme k motelu. Domlouvá se ubytko, nezbytná ochranka pro hlídání parkoviště. Najeto cca 580 km.

   4. den - pondělí 2.8.

   Ráno se vracíme na dálnici, před námi je dálnice Kyjev-Oděsa, 500km bez zatáček a jen rovná dálnice. Nuda jak sviňa, cca 70km od Kyjeva jsme u Bílé Cerkve. Zde je náš hlavní cíl, památník postavený motorkáři pro motorkáře (viz. Foto č.6). Fotíme se, zapalujeme svíčku, která svítí mrtvým kamarádům na poslední cestě. Poté zajíždíme do městečka. Hledáme servis pro Želvíka, její blatník nevydržel a praskl. Daří se a ochotný kluk zavařuje prasklinu. Bere si

Obr. 06 Obr. 07
v přepočtu 70 Kč. Loučíme se a hledáme banku, kde se dají směnit Eura. Není to problém, tak najíždíme na dálnici a pokračujeme směrem na Oděsu. Dojíždí nás maník na cestovní motce. Na sobě má tenisky, rifle, tričko a sluneční brýle. Jede vedle mě a tak se ho ptám, kde má helmu ukazuje na nebe a říká žarka. Potom se dozvídám, že bydlí někde před Oděsou. Jede s námi cca 150 km a potom se odpojuje a míří kdoví kam. Na pumpě potkáváme prvního čopráka. Je to Rus jede sám a míří na Krym. Podáváme si ruce a přejeme navzájem hodně štěstí na cestě. Konečně přijíždíme do Oděsy. Je to ohromné město. Vidíme v dálce moře. Navigace nás vede neomylně do centra. Bloudíme ulicemi Oděsy. Čert, aby vzal Garmin. Konečně jsme se vymotali směrem, který potřebujeme. Je tma a my jedem neznámou krajinou. Konečně nacházíme ve vesnici Zatoka ubytko (viz. Foto č.7). Je to pěkný chlív, všude pavouci, WC je kadibudka, druhá podobná budka slouží jako sprcha. Nedá se, ale nic dělat, už je tma jako v pytli. Jdeme se podívat k moři, voda byla jak kafe. U hospody obcházíme maníka, co leží ksichtem v písku, v ruce má flašku a nehýbe se. Nu što, to je tady asi normálka. Najeto cca 530 km.
   5. den - úterý 3.8.
   Další den se jen koupeme a vegetíme u moře. Máme za sebou 2200 km a jsme zhruba v polovině.
   6. den - středa 4.8.
   Je krásné slunečné ráno, balíme a vyrážíme směr Moldávie (viz. Foto č.8). Silnice se horší, mění se i krajina.Tady spíše připomíná step,  všude je prach. V jednom místě nás dojíždí žigul plný cigošů, něco na mě křičí a mávají něčím lesklým. Zastavuji se špatným pocitem, vyskakují z auta a dávají mi moji SPZetku! Jel jsem poslední a tak sem si ani nevšiml, že mě upadla. Děkuji jim a montuji ji zpátky na motku, bez ní bych se přes hranice nedostal. Silnice se mění v polňačku a Zuzce se zastavuje motka, problém je v elektrice. Rozebíráme půl motky a konečně nalézáme drát, který je prodřený a jde na kostru. Poté už bez problémů přijíždíme na hranice. Je to v klidu, jen na Moldavské straně platíme poplatek za „ekologii“. Je to jen pár korun a vjíždíme do Moldávie. Je to velmi chudá země, alespoň to tak vypadá. Projíždíme Moldávií napříč a cca po 100km jsme u hranic z Rumunskem. Hranice opět projíždíme bez problémů. Jsme na východě Rumunska, ale i tak si už připadáme jako doma. Zlatá EU to se nedá s UA vůbec srovnat. Míříme na sever a u městečka Adjud se ubytováváme v motelu. Motky nám slečna recepční zamyká na noc do myčky. Pohoda, dnes najeto cca 490 km.
   7. den - čtvrtek 5.8.

   Ráno odjíždíme vstříc Karpatům (viz. Foto č.9, 10), opět je to nádhera. Můžu vřele doporučit, krajina je nádherná a  jedeme po silničce, která je celou dobu cca 1800 m.n.m. Míjíme tábor cigošů, který je složen z domků ze dřeva a lepenky. I to je tvář Rumunska. Horami přijíždíme k městečku Borsa. Je to horské centrum a zde hledáme ubytko, všechno je obsazené, ale

Obr. 08 Obr. 09 Obr. 10

nakonec se zadaří. Paní nám pronajímá celé jedno patro domu. Je to za minutu dvanáct, protože sotva odnosíme věci z motek začíná prudká bouře. Najeto cca 380 km.

   8. den – pátek 6.8.

   Další den vyrážíme směrem k Maďarským hranicím. Bohužel, když projíždíme jedním městečkem v Rumunsku stane se mě se Zuzkou nehoda. Naštěstí nic vážného jen pár modřin. Za pomoci ochotného chlapíka, který zde má autoservis dáváme do kupy vše, co se rozbilo a pokračujeme dál. Přejíždíme hranice a jsme v Maďarsku. Padá návrh přejet Maďarsko na zátah. Času je navzdory všemu dost a tak jsme pro. Začíná se kazit počasí,  ale jedeme dál. K Budapešti přijíždíme za deště a potmě. Netrefujeme obchvat a bloudíme po Budapešti. Zasraná maďarská hatmatilka. Konečně asi 30 km za Budapeští najíždíme na dálnici a přijíždíme do Bratislavy. Je noc, ale přesto to vidíme optimisticky. Do Brna kousek a tak pokračujeme nonstop až domů. Cca 920 km na zátah z Rumunska, z toho polovinu v dešti a potmě. Domů přijíždíme zhruba ve 2:30 v noci. Jsme unavení, ale doma je doma. Suma sumárum jsme najeli cca 4000 km za 7 dnů. Projeli jsme 5 států. Já osobně hluboce smekám před holkami, protože to nesly statečně a všechno vydržely. Jo a díky všem, co to dočetli až sem. Do budoucna plánuji další cestu na UA tentokrát na místo apokalypsy-Černobylu a snad někdy i na Krym na sraz Night Wolves, největší motorkářskou událost na Ukrajině.

Text : Vlk

spojení na autora článku

Foto : účastníci flámu  

 

606 137666

 

Zpět do sekce : velký flám

           
libra-mira (iol.cz) 12.10.2010 17:17
Vlku dobrý počteníčko díkec
Pargi (iol.cz) 12.10.2010 17:25
Dobrý moc dobrý.Zdar
Pargi (iol.cz) 12.10.2010 17:25
Dobrý moc dobrý.Zdar
vatek (internetbox.cz) 12.10.2010 19:50
Kuwa Vlkovci a Yoskinovci, jenom tiše závidím. Paráda, super dovolená.
Lišák (iol.cz) 12.10.2010 22:43
Díky Vlku, dobře se to četlo. A obdivuju vás že dáváte pobyt mimo civilizaci (UA). Měj se
karči (iol.cz) 13.10.2010 04:11
... Vlku dobrá práce... fajn čtení
Vlk (vivo.cz) 13.10.2010 06:34
Díky kamarádi Ale spisovatel ze mě určitě nebude.To Lišák i když se to nezdá tek UK zase není tak děsivá země,je to jen trochu jinde než jsme zvyklí.
yoskin (pilana.cz) 13.10.2010 07:01
Jak praví Vlk, navíc lidé jsou tam naprosto v pohodě, pokud potřebuješ pomoct, nebo poradit, nebyl tam žádný problém, mimo tedy tu státní složku bohužel - to byla tragédie ! :(
Jarouš (iol.cz) 13.10.2010 13:02
Dočetl jsem Vlku a díky za odvahu Vám všem. Na takový zážitky už nemám žaludek :-(
rony (uh.cz) 13.10.2010 18:42
Paráda Vlku.
Checo Cabron (t-com.hr) 13.10.2010 22:39
Obdivuju, pěknej výlet:-)
Jarýs (upcbroadband.cz) 14.10.2010 00:55
Pěkný!!! Láká mě to, ale bojim-bojím... :-(
Fáfa (upcbroadband.cz) 14.10.2010 11:26
je to supr ,ale já bych nemoch ,prvního poldu bych fláknul a zústal tam na věky.
Juras (iol.cz) 17.10.2010 10:27
Dost dobrý!!!
Jirkus (dragon.cz) 20.10.2010 12:43
привет, moc pěkný počtení připoměl jsem si letní dovolenou na Ukrajině která byla super. Ubytování jsme měly taky v zatoka.kurorts.com. Při stavu jejich silnic vaše stroje dopadly dobře.
Horachlap (emco.cz) 26.10.2010 15:48
Díky, že jste se s námi podělili o zážitky.
loner (iol.cz) 16.11.2010 23:42
Super čtení. Můžu se zeptat jak vyšla tahle cesta přibližně finančně, Vlku?
Vlk (vivo.cz) 17.11.2010 06:37
Odpověd máš přes SZ.Vlk
Kiske (hovnet.cz) 17.11.2010 12:25
Hmm, to že jste Vlku s Yoskinem motorkáři, to vím dávno, ale smekám před Zuzkou a Želvou, na Baby super výkon !! Dobrý článek..
Ľuboš - LUBA (t-com.sk) 21.02.2013 18:48
Prečítal som to jedným ťahom a sánka dole pred babami. Pekne napísane Vlku. Dúfam, že ten Černobyľ a Odysea Ti vyjde, a že, ja nebudem ďaleko od teba :)
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser