Na Harley-Davidson kolem Grand Canyonu

19.04.2008

 

   Všechno má své klady i zápory, cestování kolem světa je otravné, obzvláště pokud člověk nelítá v business třídě, musí si lámat nohy v Economy a jíst plastovými vidličkami všechny ty prefabrikované blafy. Mezi ty příjemné stránky patří to, že na konci cesty většinou čeká spousta možností, jak si tohle příkoří odčinit a pořádně si užít. Moje poslední příležitost byla hodně zajímavá, protože není na světě moc takových míst jako je Las Vegas! Přesunul jsem se tedy z Prahy přes New York do Las Vegas, absolvoval konferenci, o které tady fakt mluvit nebudu, a už její poslední den ve středu jsem  klepal s kámoši na dveře u Eagleriders.

   Jak to začalo

   Příprava byla jasná, kromě pracovních povinností
spojených s účastí na konferenci jsem začal ihned plánovat i mimopracovní aktivity. Las Vegas je samostatná kapitola, ale trávit čas v casinech přestane normálního člověka za chvíli bavit. Přes všechny ty atrakce, show, lákadla v podobě hudebních představení a famózních staveb mě lákaly už z letadla zasněžené hory na obzoru a za nimi nekonečná Nevadská poušť plná dlouhých horizontů a hlubokých kaňonů táhnoucích se přes několik států, včetně toho největšího na světě. Nebylo by to Las Vegas, aby se tam kromě letadla, vrtulníku, Ferrari nebo motorového člunu nedala půjčit i pořádná motorka. Už na webu jsem předem proklepl svoje oblíbené Eaglerider, kteří měli vždycky co nabídnout. Trasu jsem příliš neplánoval, ale jedno bylo jasné, slíbil jsem kamarádům něco extra a to se musí dodržet. Objedeme Grand Canyon za tři dny! Kdysi jsem si objel autem západ USA a už tenkrát mě ten volant v ruce štval více než kdy jindy, protože tady přeci člověk musí držet řidítka, mít pod sebou dva hrnce do „V“ a slyšet ty údery kovadliny, jak tam padají kvalty táhnoucí více než tři metráky železa! Bylo tedy více než jasné, že cesta povede do těch samých míst, i když tři dny, které nám na cestu zbyly nedovolily to samé co před lety. HarleyDavidson.com nabízí novou verzi plánovače tras, kde si můžete najít trasu mimo dálnice a zároveň vám to spočítá v mílích vaši denní dávku. Věděl jsem, že 250-300 mil denně je opravdu drsné tempo, ale risknul jsem to jako plán „A“ s tím, že plán „B“ počítal s kratší návratovou trasou v případě, že bychom se cestou zdrželi. Takže kudy? Instrukce byly jasné, Grand Canyon a to kolem dokola. Lehce se to řekne, trochu hůř se to naplánuje na mapě a sakra hůř se to udělá v praxi. Jen si to představte, Grand Canon si nevysloužil svoje jméno nadarmo, je to monstrum, které za miliony let vyhloubila řeka Colorado v náhorní plošině Coconino, která je velká jako celá naše Česká kotlina i s kusem Moravy. Coconino se rozkládá ve výšce 2000 m.n.m. a to je opravdu vysoko, je to plochý útvar z relativně měkkých hornin v typické hnědočervené barvě a Colorado si s ním za ta léta relativně lehce poradilo. Výsledkem je rýha v zemské kůře viditelná i z Měsíce, která je dlouhá asi 350 km, široká v průměru 20 km a hluboká 1,6km. Objeďte to na motorce za tři dny, to není vůbec „easy“!  Grand Canyon je přístupný ze severu i z jihu, ale díky vzdálenosti mezi oběma body se jedná v podstatě o dva parky. Přestože oba body jsou od sebe vzdálené vzdušnou čarou jen asi 10km, dělí je pro motorizované návštěvníky celých 220 km, protože přes Colorado nejsou , bohudík, v délce Grand Canyonu žádné mosty, takže jediná cesta  Las Vegas vede přes monstrózní přehradu Hoover Dam a další možnost přejezdu je až v Arizoně v městě Page dalších cca 400 km daleko. Cíl byl tedy jasný, stihnout dojet až do Page a vrátit se včas do Las Vegas přes Utah od severu po Interstate 15! A jak řekli tak udělali, ale to už trochu předbíhám.
č - 2 č - 3 č - 4 č - 5 č - 6 č - 7
č - 8 č - 9 č - 10 č - 11 č - 12 č - 13

1 – Eaglerider, Las Vegas

2 – Live to ride, ride to live !

3 – Naším cílem není nic menšího než Mother Road Route 66

4 – Setkání s legendou, "Panhead 1953"

5 – Příprava k jízdě a napojení koní

6 – Zastávka s vyhlídkou na Lake Mead

7 –  Road King nedočkavě vibruje řed startem

8 –  Zatím jsme ještě ve výšce, kde je opravdu teplo

9 – Na přehradě Hoover Dam

10 – Hrázi brzo uleví nový dálniční bypass nad Coloradem

11 – Parta hic po startu

12 – Colorado tvoří hranici mezi Nevadou a Arizonou, Hoover Dam je hraniční přechod

13 – Spotřeba vody v Las Vegas stoupá a Colorado už nestačí dodávat dostatek vody

   Eaglerider Las Vegas

   Jak už jsem psal, ještě před cestou jsem prověřil svoje oblíbené Eagleriders v Las Vegas, což je největší půjčovna Harley Davidson v USA. Byl jsem tedy relativně v klidu , protože na webu se hrdě hlásili ke stovkám strojů , které mají na skladě. Rezervaci jsem nedělal, protože už loni z Dallasu jsem věděl, že rezervovat znamená zaplatit předem , a to se mi rozhodně nechtělo. Řekl jsem si, že to zase riskneme a pojedeme bez rezervace. Konference nám skončila ve středu odpoledne a první co jsme udělali byl rychlý start z hotelu Hilton do půjčovny vzdálené asi pět mil. Vzali jsme taxika a netrpělivě jsme poňoukali řidiče, aby nám řekl, jak je to ještě daleko, ten nám místo toho zamotal hlavu, když říkal, že on by jel do Death Valley, protože objet za tři dny Canyon je šílené tempo. Nenechali jsme se  zviklat a šli tvrdě na věc. Před půjčovnou stálo asi padesát strojů , což je sám o sobě famózní pohled, nicméně kočička za pultem nám nezúčastněně svými prošitými pysky oznámila, že nám nemůže nechat vybrat barvu, že si máme vybrat stroj a pak se uvidí. Opakovala to tak dlouho, až jsme to vzdali, já si řekl o svého oblíbeného Road Kinga s windshieldem a kolega šel cíleně do Fat Boye, který měl navíc obutou skvělou „200“ zadní pneumatiku. Nakonec bylo vše OK, oranžový chlapík vyvezl dva červené stroje model 2007 se šestistupňovými převodovkami a my jsme se uklidnili. Prošli jsme nezbytným papírováním s kreditkami a řidičáky, podepsali jsme pojistky a  prohlášení, že nebudeme kropit v sedle a lít do nádrže naftu a mohli jsme vyrazit. Už jsem se celý chvěl, Road King tvrdě naskočil a opět nezklamal, přestože přátelé v Milwaukee trochu ladili výfukový systém,aby byl ohleduplnější ke spoluobčanům u amerických dálnic, výsledek není tak hrozný. Stroje mají svůj nenapodobitelný zvuk a vibrace jsou i nadále na úrovni slušně rozjetého pneumatického kladiva. Byli jsme spokojený a mohli jsme vyrazit zpět do hotelu zabalit svoje saky paky na cestu. Stroje jsme nechali v hotelovém parkingu spolu se zbytkem party, která čítala jednu Kawasaki Ninja a doprovodný Ford Mustang Cabrio s plátěnou střechou. Připravili jsme vše na ráno, nachystali věci na cestu, kamery a foťáky a mohli jsme si dát pár piv na dobrou noc a jít netrpělivě spát. Duben je ještě pořád mimo sezonu. Severní přístup ke kaňonu je zavřený, na svazích hor je stále sníh a na silnicích není tolik turistů. Podle mě je to prostě časně na jaře lepší než v létě, kdy si koledujete o úpal jen zastavíte motorku, do Death Valley se na motorce nesmí a všude na vás šlapou miliony turistů

č - 14 č - 15 č - 16 č - 17 č - 18 č - 19
č - 20 č - 21 č - 22 č - 23 č - 24 č - 25

14 – Na arizonských pláních

15 – Jedeme sřední cestou, Route 66

16 – Díky kurzu dolaru je pro nás cena galonu neuvěřitelně nízká, zatímco američany přivádí do varu

17 – Z nostalgických míst kde se rodila hitorie cestování po dálnících napříč USA

18 – Svačina u KFC v Arizoně

19 – Los Angeles je nad naše možnosti

20 – Ale Route 66 je za rohem

21 – Koráby dálnic, které neustále křížují USA všemi směry

22 – Preventivní dotankování je nezbytné

23 – Před odbočkou ke Grand Canyonu

24 – Bróňa opět testuje svou kartu

25 – V Indiánském motelu před vjezdem do parku

   Den první: z Las Vegas do Arizony

Ráno jsme v devět vyrazili. Byl krásný den a výhodou celé této letošní akce bylo to, že v Mustangu seděli tři lidi s foťáky a s kamerami a zároveň pro nás mohli převážet věci, které by se nám nevešly do brašen. Skalní příznivci možná ohrnou nos, že jsme houby motorkáři, když máme kolem sebe doprovodný vůz, ale jen díky tomu máme neskutečné fotky a záběry z jízdy o kterých se mi nikdy ani nezdálo a samozřejmě, parta se díky tomu udržela pohromadě a užili jsme si spoustu srandy. Cesta z Hiltonu je naštěstí relativně jednoduchá. Las Vegas je stejně jako jiná americká města rozdělen do čtverců a ulice vedou z jednoho konce města na druhý, od severu k jihu, od východu na západ, stačí vědět v podstatě dvě ulice a dostanete se ven z města. Navíc je systém Interstate dálnic podobně jednoduchý, takže jsme věděli, že ta správná je Interstate „15“ South no a na férovku je potřeba říct, že kámoš měl v Mustangu navigaci, tím lépe pro nás. Už jsem to párkrát zažil, ale jak jsme vyburáceli na rampu dálnice a zapojili se mezi tisíce aut a kamionů, zamrazilo mě v zádech. V dálce se ukázaly zasněžené vrcholky hor nad pouští a dálnice nás vedla neomylně k jihu ve směru na přehradu Hoover Dam, která zásobuje vodou a elektřinou 1,8 miliónu lidí v Las Vegas. Je to monstrum postavené už ve 30.letech, kdy začal ten správný boom v celé oblasti. Byl krásný den, sluníčko pralo a teplota se šplhala k magickým 100F, což je jasná výzva k tomu, abychom na to šlápli a nechali se chladit proudícím větrem. Přejeli jsme s krátkou zastávkou Hoover Dam, nad kterým se zvedá jiná famózní stavba, dálniční bypass přes Colorado, který uleví přetížené silnici na přehradní hrázi, která nepočítala s tím, že tam budou jezdit ročně milióny aut. Hoover Dam zároveň představuje přechod mezi dvěma americkými státy, Nevadou a Arizonou a zároveň tedy magický most, mezi státem, kde je povolený hazard, což je Nevada a státem, kde je naopak striktně zakázaný, Arizonou. Přebublali jsme vzorně v koloně přehradu a vyrazili do Arizony, která se představila obrovskými nehostinnými pláněmi, které jsou ovšem v očích motorkáře neskutečně nádherné, protože jsou z pohledu ze sedla půlené tou magickou žlutou čárou až na horizont. Překvapením byl vítr, který byl dozvukem špatného počasí na středovýchodně, specielně v Texasu, kde řádila tornáda a odnášela domy jako krabičky od sirek. Vím, kdy a kde si vybrat výlet na motorce, v Texasu jsem byl totiž vloni, ale bylo tam hezky. Vítr mi tolik nevadil, ale parta v kabrioletu zatáhla střechu a kámoš na Fat Boyi měl trochu trable, protože neměl windshield a dostával dost solidní masáž pleti od pouštního větru plného drobných částeček písku. Vítr foukal celý den, ale nakonec jsme si zvykli. Jeli jsme na jihovýchod, kde jsme křižovali zbytky magické Route 66, která je dnes postupně v některých úsecích obnovována a kolem rostou restaurace pro motorkáře, stylové pumpy a prodejny suvenýrů. Legenda se vrací a za ní ročně desetitisíce motorkářů a vyznavačů tohoto životního stylu. Mother Road, jak se route 66 říká vedla z Chicaga do LA a dnes už jí na mapě v podstatě nenajdete, ale o tom už píše do všech detailů  Džejár ve svém článku. Nicméně ty kousky které zbyly stojí za to. Cesta Arizonou nás zavedla postupně na sever  od Phoenixu až do města Williams ze kterého vedla odbočka přímo ke Grand Canyon, respektive k jeho jižní stěně. Cestou jsme potkávali obrovské trucky, které směřují na obě pobřeží a převážejí tuny zboží, potravin, ale i nových trucků, kusů letadel, nebo součástek do větrných turbín. V USA platí jiná omezení pro délku trucků, takže některá monstra se opravdu ani nevešla do objektivu foťáku. Další Arizonskou specialitou jsou tzv. RV, což je zkratka pro „residential vehicle“, což není nic jiného než dům na kolech. Řeknete si hele autobus a ona si zatím rodinka vyrazila na víkend. Co je na tom zajímavé, je to, že to je často jejich jediné obydlí. V  Americe takto kočují tisíce rodin napříč Státy a jejich RV je jejich jediným bydlením. Potkáte zde lidi, kteří to mají jako řešení v nouzi, ale taky evidentně dobře situované důchodce, kteří si prostě na penzi užívají a cestují sem tam. Aby si to amíci trochu zjednodušili, tahají za sebou ještě osobák připojený za přední nápravu k obytnému vozu. Ten připojený vůz bývá často vzrostlé SUV a na zadním nárazníku má pro jistotu ještě pár bicyklů, nebo skútr, kdyby bylo nejhůř. Ano, některé zvyky našich spojenců jsou fakt hodně vzdálené našim možnostem, a to nejenom finančním, ale zejména prostorovým. Začali jsme tedy stoupat na planinu Coconino a první neklamné známky stoupající nadmořské výšky byly zřejmé velmi brzo. Teplota šla rychle dolů. Zastavili jsme u pumpy a navlíkli na sebe zbytek naší výbavy, dali si kafe na křižovatce s Route 66 a pokračovali po dálnici dále na východ. Večer jsme dojeli k odbočce k národnímu parku, doplnili palivo a vyrazili prudce na sever ke kaňonu přes indiánskou rezervaci kmene Hualapai. Jak už jsem se zmiňoval ve své reportáži z Texasu, palivo je potřeba sledovat velmi bedlivě. Na rozdíl od velkých aglomerací nebývá na pláních  a v parcích států jako je Nevada, Arizona, Utah příliš možností k doplnění paliva, takže se musí využít každá možnost, i když je třeba v nádrži více než půlka. Tankování je jednoduché, pokud máte kreditní kartu, jinak funguje předplatný režim a většina čerpacích stanic nebere karty debetní, ale to už jsem také vysvětloval ve svém minulém článku. Dojeli jsme tedy po dálnici číslo „40“ přes města Kingman a Seligman mezi kterými jsou zbytky Route 66 (stejně jako to udělal ve svém snu Vendys) a dali jsme se ve městě Wiliams  kolmo na sever k místu zvanému South Rim. Začalo se stmívat a citelně se ochladilo, naštěstí se můj risk vyplatil a narazili jsme na cestě do Grand Canyon na skvělý volný motel , kde jsme tradičně zaparkovali koně přímo před dveřmi, dali si Coronu na stojáka a mohli se kochat jak se nám ten chrom leskne a plánovat kam se vydáme další den. Byl čtvrtek, ideální den na výlety, ti kdo vyrazili v pondělí už jsou pryč a sobota je ještě daleko. Ráno bylo jasné a křišťálově chladné, vyrazili jsme na poslední kus cesty před kaňonem. Strážce parku s námi na vstupu laškoval, že motorkáři platí 200 USD a pokud jsou z Čech, tak 300 USD J , ale nakonec jsme samozřejmě prošli za standardních 12 babek. On měl totiž chlapík doma fungl nového Road Kinga, takže jsme si mohli pokecat o tom, jaká je to dobrá volba a v tom má sakra pravdu, ale k tomu se ještě vrátím.

č - 26 č - 27 č - 28 č - 29 č - 30 č - 31
č - 32 č - 33 č - 34 č - 35 č - 36 č - 37

26 – ...a řádně ustájené ocelové koně

27 – Měli jsme kliku na poklidný penzion

28 – Medvědi bohužel nebo naštěstí také pouze oceloví

29 – Ráno před startem do Grand Canyonu

30 – Jsme fakt děsně zlý týpci

31 – Nad jedním z divů přirody

32 – To co příroda modelovala miliony let, hoblujií teď boty turistů

33 – Na velikosti záleží! Impozantní rozměry Grand Canyonu, 330km x 20km x 2 km

34 – Colorado se zarylo do náhorní plošiny Coconino

35 – Coconino leží ve výšce 2000 m.n.m a kaňon odhaluje vrstvy z pravěku Země

36 – Není atraktivnějšího cíle pro motorkářské bandy než klikaté silnice ke kaňonu

37 – Zbytky indiánské kultury kmene Ho

   Konečně Grand Canyon a přechod přes Colorado

   Grand Canyon nás přivítal doslova otevřenou náručí. Při své minulé návštěvě jsem navštívil jeho severní stěnu, která není tolik přístupná. Ta jižní je přístupná dlouhou silnicí podle okraje s mnoha zastávkami s dech beroucími vyhlídkami a umožňuje zajet až k okraji. Potkávali jsme spoustu motorkářů i velkých motorkářských band, které směřují do těchto legendárních míst velmi často. Jedno takové setkání by vydalo na samostatný článek se spoustou fotek, ale k tomu se vrátím snad někdy v budoucnu.O kaňonu se toho mnoho říct nedá, čeština na to nemá slova a i kdyby měla, bylo by to zbytečné, musí se to vidět. Objektiv foťáku to prostě nevezme a kamera jen předstírá, že její 2D zobrazení je dokonale „high definition“ Kulový, dokud nebudou pořádné 3D technologie, doporučuji do takových míst jezdit osobně a já tam budu jezdit stejně, i když budou ty televize opravdu HD. Monumentální místa jako je Grand Canyon se mají s nostalgickými značkami jako je Harley Davidson rády a fotky a záběry z těchto míst jsou úžasné. Koukněte na fotky a představte si, že vidíte pouhá procenta z celkové velikosti a krásy tohoto přírodního zázraku. Nicméně čas kvapil, pokud jsme se měli držet alespoň trochu plánu, nezbývalo než se zase zabalit a vyrazit dál na severovýchod. Cesta dolů z kaňonu východním vstupem je nádherná, sjíždíte desítky kilometrů dolů z plošiny mezi lesy a v dálce se otevírají zasněžené vrcholky čtyřtisícovek, člověk klopí ty zatáčky a kochá se tím, jak ten velký stroj poslouchá a chová se jak poslušná dětská tříkolka. Další etapa byla opět více než 250 mil dlouhá. Museli jsme dojet do města Page, přejet přehradu Glenn Canyon Dam a vyrazit na sever do Utahu. Do Page jsme dojeli docela rychle, poslouchal jsem sice nějaký kecy, že chci svoje parťáky zničit, ale nedalo se nic dělat, museli jsme to stihnout. Broňa jedoucí na Fat Boyi dokonce přijel s monoklem pod okem a lakonicky konstatoval, že ho trefil čmelák. Musela to být pecka a smáli jsme se tomu jako telata. Jiří na Kawasaki s větrem na pláních Arizony taky bojoval, jeho stroj byl lehký a je vidět, že značka HD prostě nemohla vzniknout v Japonsku. Znovu se mi potvrdilo, že větrný štít je nezbytný, bez něj se to prostě nedá absolvovat v takové pohodě a relativně bez únavy. Dojeli jsme tedy do Page, pokochali se pohledem na Colorado pod obrovským hrázním mostem a udělali si pár fotek jezera Lake Powel, kde se v přízračné pouštní krajině natáčely první díly série Planeta opic. Hydroelektrárna v Page postavená někdy v 50.letech dala práci lidem a přilákala spoustu lidí, přestože město leží v nehostinné krajině, dnes zde najdete krásné domy a samozřejmě luxusní golfová hřiště, ale upřímně, tam se na Harleyi nejezdí, takže hup do sedel směr Utah.
č - 38 č - 39 č - 40 č - 41 č - 42 č - 43
č - 44 č - 45 č - 46 č - 47 č - 48 č - 49

38 – I smalým kašpárkem se dá udělat pěkná fotka

39 – Splněný klukovský sen

40 – Krkavec velikosti evropského orla

41 – Foťák ani kamera neumí tu hloubku pojmout a Imax s sebou nemáme

42 – Alespoň pár skoků na erodujících skalách

43 – Poslední fotky a míříme dál na sever

44 – Spanilá jízda kolem Grand Canyon

45 – Nezbytná fotka na odjezdu z parku směrem na východ

46 – U východního vjezdu do parku

47 – Sjíždíme k přehradě Glenn Canyon Dam, ta rýha v zemi je Colorado

48 – Krásně vidíme profil náhorní plošiny Coconino

49 – Neopakovatelná kombinace, rudé skály a klasický Harley Davidson

   Národní parky v Utahu

Utah nás přivítal změnou terénu, postupně se začaly objevovat kaňony, pláně přecházely v červené skály a nakonec jsme dojeli až do města Kanab, které si oblíbil velký John Ford, mistr westernů, který jich mnoho režíroval a v mnoha z nich i hrál. Bylo by ideální v Kanabu přespat, ale to by jsme už měli další den problém se vrátit do Vegas a to jsme nemohli riskovat. Dali jsme si tedy kafe, napojili koně, zakously sušené jerky a vyrazili na sever. Mimochodem, jerky, jako pozůstatek starých indiánských receptur je sušené hovězí maso nakládané v různých kořeních, které se suší v kouři hikorového dřeva. Je to výborná, výživná a netučná strava a člověk si na ní rychle zvykne. Přivezl jsem si pár balíčků domů. Jeli jsme tedy dál po silnici  „89“ na severozápad směrem na národní park Zion, do kterého jsme vjeli jeho východním vjezdem, a kupodivu zadarmo, už když se začalo stmívat, což byla škoda, protože Zion mám osobně raději než Grand Canyon. Důvod je jasný, můžete si ho projet na motorce, neuvěřitelné klikaté silničky zabarvené do červena, protože jejich povrch byl míchán někde v místě s místním pískem. Silnice stoupá a klesá mezi neuvěřitelnými skalními útvary, homolemi, stěnami, malými kaňony a vše je neuvěřitelně harmonické, hladké a jakoby designérsky čisté. Zion je nádherný a jeho obě údolí spojuje velmi dlouhý tunel ve skále, který vyúsťuje vysoko nad druhým údolím a když se pak podíváte v sedle zpět, uvědomíte si, že jste vyjeli v polovině obrovské skalní stěny, do které je velmi ohleduplně vytesána a začleněna silnice. Prodělali jsme tedy další jednostopé vyvrcholení a projížděli jedním z nejkrásnějších amerických parků v sedle. Doufal jsem, že budeme mít štěstí znovu a vrazil jsem do prvního motelu na výjezdu z parku na západní straně a ukecali jsme skvělý apartmán se snídaní za 150 babek pro všechny s výhledem na údolí Zion. Dali jsme si pár kusů místních „živých“ piv a k tomu nějakou tu flákotu, zasmáli se dnešním zážitkům  a mohli jsme spokojeně padnout na postel.

č - 50 č - 51 č - 52 č - 53 č - 54 č - 55
č - 56 č -57 č - 58 č - 59 č - 60 č - 61

50 – Most přes Colorado v Page

51 – Glenn Canyon Dam

52 – Další cíl

53 – Startujeme na sever do Utahu

54 – Tankujeme ve westernovém městě Kanab

55 – Poslední záběry v Zion national park před západem slunce

56 – Kuchař spívající hity Johnyho Cashe ke snídani byl jako ze sna

57– Springdale, brána do Zion np

58 – Jsme zpět v Arizoně, nekonečné dálnice mezi rudými horami

59 – Správný úsek na to vrazit tam šestku a dát si pohov

60 – Bandy motorkářů se prohánějí po silnicích motorkářského ráje

61 – To není fototapeta, to je realita!

   Den druhý: Probuzení v Zion national park

Ráno nás přivítaly úchvatné scenérie osvícené vycházejícím sluncem. Kuchař zpívající ke snídani s kytarou songy Johnyho Cashe už mě donutil, abych se štípnul, jestli se mi to nezdá. Vůbec se mi nechtělo odjet, ale nedalo se nic dělat, museli jsme se do tří hodin vrátit do Vegas  a to znamenalo ještě 220 mil na závěr, Utah má naštěstí již středozápadní čas, tak jsme proti Nevadě hodinu ušetřili. Vyrazili jsme na západ přes ranče kolem Zion a město Hurricane zpět do severozápadního cípu Arizony do města Mesquite, které je už na Nevadské straně a okamžitě vítá projíždějící svými casiny a jinými lákavými pokušeními. Přestože jsme jeli opět po dálnici číslo „15“ která vede přes Salt Lake City až do Kanady, cesta byla okouzlující. Dálnice je totiž vetkána mezi nádherné skály a mě okamžitě popadl můj „amok“ a zapomněl jsem na všechno a na všechny kolem sebe a jen jsem se pokládal do zatáček a valil se dolů z planiny směrem do pouště kolem jezera Lake Mead, které vzniklo po postavení přehrady Hoover dam. Tady se musím zastavit u „svého“ Road Kinga. Modely 2007 dostaly poprvé šestistupňové převodovky a je to znát. Šestka je hodně těžká rychloběžka, která potřebuje rychlost alespoň 70 mph a potom zaručuje pohodovou jízdu a překvapivě nízkou spotřebu. Pětka funguje pořád stejně  dá se na ní odjezdit většina „backroads“ šestku je vhodné dávat ideálně ve chvílích, kdy si člověk natahuje nohy dopředu na padáky a jde se kochat dlouhým horizontem. Měl jsem nižší spotřebu než vloni v Texasu, což mě překvapilo, protože jsem v některých chvílích jel až 100 mil za hodinu, což je sice porušení předpisů, ale já jsme prostě musel. Sjížděli jsme tedy zpět do Nevadské pouště kolem Las Vegas a co nejdříve jsme sjeli i z dálnice, abychom to vzali kolem jezera Lake Mead, které se v délce několika set (!) kilometrů a představuje obrovskou zásobárnu vody a zároveň vyhlášené rekreační místo. Na klopených silnících v kaňonech a údolích kolem Lake Mead jsme potkávali motorkářské bandy ale i snobáky s velkými Lincolny, kteří táhli obrovské čluny do mnohých marin kolem jezera. Každý svého štěstí strůjcem. Mysleli jsme, že už nás nečeká žádné překvapení, ale nakonec ještě přišlo, Jirkův japonský stroj dostal v klopených rozpálených zatáčkách defekt na zadku a Jiří prokázal velkou chladnokrevnost, když to udržel na silnici a neposlal to mezi kaktusy. Co se dá dělat, odstavili jsme Ninju u silnice, zavolali majiteli půjčovny kde jí najde a vyrazili jsme dál. Naštěstí jsme byli v civilizované zemi, bylo jasné, že motorka zůstane na svém místě a že majitel si jí samozřejmě na svém pick-upu bez řečí odveze. Taky se tak později stalo. Sjezd do Las Vegas byl v rozpáleném odpoledni osvobozující, dotankovali jsme nádrže a vyrazili do půjčovny. Poslední projížďka kýčovitými ulicemi Las Vegas  byla už jen třešnička na dortu před vrácením strojů v Eagleriders, která proběhla v pohodě a bez problémů. Zamávali jsme těm dvěma třímetrákovým ocelovým ořům, kteří nás po tři dny provázeli nejkrásnějšími místy západu USA a vyrazili jsme taxíkem zpět do Hiltonu na Paradise Road. Nezbývalo než se rychle zapakovat, dát si poslední pivko na báru v Casinu a ráno vyrazit přes Atlantu do Evropy, do denní reality a pokusit se smazat co nejdříve devítihodinový rozdíl způsobující nemoc zvanou „jetlag“.

č - 62 č - 63 č - 64 č - 65 č - 66 č - 67
č - 68 č -69 č - 70 č - 71 č - 72 č - 73

62 – Olympijské město leží daleko na severu Utahu za horami

63 – Další z mnoha variací, obrovské trucky v pozadí nás provázeli celou cestu

64 – Trucky jsou červené krvinky Ameriky

65 – Joshua tree

66 – Zpět v Nevadské poušti

67– Některé názvy jsou spíše cynické, tady nebylo po vodě ani památky

68 – Skály v nevadské poušti

69 – Ve dvou se to lépe jede

70 – Testování Fatboye

71 – Doprovodný Mustang

72 – V pozadí Nevadská poušť

73 – Míříme zpět do Vegas

   Pokud chcete vidět místa, které jste nikdy neviděli, musíte udělat věci, které jste nikdy neudělali

   Ještě pár slov na závěr. Už minulý rok jsem dostal od mnohých z vás dotazy na to jak je to vlastně složité podniknout takovou cestu. Zkusím vám tedy odpovědět jednoznačně už nyní. Není to vůbec složité a nemusíte ani čekat až vyměníme radar za bezvízový styk. Současná doba je totiž neuvěřitelně výhodná díky tomu, jak naše korunka tvrdne i bez Viagry a stačí ji k tomu jenom Topolánek. Počítejte se mnou a váš sen bude blíž, uvádím reálná čísla z naší poslední cesty, násobením můžete získat náklady dle vašeho plánu:

Zpáteční letenka Praha Las Vegas (ale i Phoenix, nebo Salt Lake City) cca 22.000,- Kč
Půjčovné motocyklu na tři dny ( 119 na den + 24 pojištění) cca 08.000,- Kč    
Benzin na 1000 km (3,60 USD za galon) cca 01.000,- Kč    
Tři noclehy ve slušných motelech (cca 80-100USD noc) cca 05.000,- Kč    
Stravování po cestě (jedno jídlo s nápojem cca 10-15 USD)    cca 02.000,- Kč    
č - 74 č - 75 č - 76

74 Bezpečně jsme vrátili stroje, výlet končí

75 – Rozloučení s naší barmankou původem Milwaukee (!) v casinu, která pro nás měla v Hiltonu i pravou Plzeň!

76 – Občas je třeba přelézt plot a sednou si na pořádnou stavbu s motorem "SS"

   Vzal jsem si s sebou vlastně jen svoji lehkou motobundu , boty a kožené kalhoty, přilba je zdarma a pak už je to jen na vás, jestli podlehnete nákupní mánii a nakoupíte za levné dolary hadry manželce, anebo si užijete plnými doušky dlouhé horizonty a pojedete domů (můžete klidně stihnout oboje J ). Prostě si myslím, že si můžete splnit sen za nějakých 50 tis Kč a budu-li upřímný, to už asi většina z vás utratila za větší blbosti J  Tohle jsem napsal v letadle cestou zpět, jsem toho všeho plný, a to je asi ten nejlepší okamžik na to, abych se s vámi podělil a trochu vám zamotal hlavu. Jenom neříkejte manželkám, že to máte ode mě J

   Splnění snu jako od Vendyse vám všem

 to ze srdce přeje .
  Vaklaf
Text  : Vaklaf

   spojení na autora článku

 
Foto  : Vaklaf    

+420 602 362834
 :  

vaklaf800

 

 

Zpět do sekce : Velký flám

 
Jiří z Opavy (21.10) 19.04.2008 09:29
Krásné čtení......děkuji Jiří
Vendys (gov.cz) 19.04.2008 16:50
Sakra, že jsem to vůbec čet. Tak živě jsi mi to připomněl, že bych tam nejradši okamžitě mazal znovu... Díky! Určitě se tady časem nějaká ta společná fotka několika káčtrnáctkářů pod klubovou vlajkou z těch nádherných míst objeví.
Holly (rps.cz) 19.04.2008 18:30
Díky za skvělé čtení. To mě opravdu navnadilo... no nic dneska si o tom alespoň nechám zdát a třeba někdy...
Petr Brno (karneval.cz) 19.04.2008 20:28
Nám chudým , vykořisťovaným proletářům nezbývá , než závidět .
Fáfa (upc.cz) 21.04.2008 16:38
tý vago supeeeer. dík už jenom za to,že si se podělil ,fakt dobrý
Véna (egap.cz) 23.04.2008 09:50
No jo, pár snů člověk má. Přeju každýmu, aby je mohl uskutečnit. Tohle ale asi už nestihnu. Alespoň si počíst .. Plňte své sny hned jak jen můžete, kamarádi. Jednou zjistíte, že by to sice už šlo, ale ono to vlastně už nepůjde.
Hrubka (194.250) 25.04.2008 15:13
Také by jsem rád poděkoval za parádní počteníčko a pokoukáníčko. Jeden z mojich snů bylo pořídit si krásnou mášu ,tento sen jsem si splnil. Další sen se mi, také díky tvému článku začíná právě zdát. Nádheraaaaaa !!!! Děkuji Hrubka
kobra_Jaroměř (198.2) 26.04.2008 01:01
Ano ano ano, toto je můj sen o kterém pořád mluvím a pořád čumim na filmy s mašinama. Klasica je klasica. TO HD je nádhera, zatím osedlávám dálný východ. Až mi první narozený a druhý zatím nenarozený prcek odroste, beru svoji krásnou ženu a letím. Dík Dík je to nádhera.
kobra_Jaroměř (198.2) 26.04.2008 01:02
Jo ještě - tvoji foto s HD mám jako pozadí na PC doma i v práci.
martin drag (bluetone.cz) 18.05.2008 22:20
musel to být perfektní výlet čekám až odpadnou víza a chtel bych se taky do usa podívat.zatím díík
Petr Brno (karneval.cz) 18.05.2008 23:20
Martine , vízum nemá na nic vliv . Brát otisky , vyslýchat jak zločince a šťárat v prdeli se Ti budou furt .
Vaklaf (iol.cz) 20.05.2008 22:54
Diky vsem za ohlasy, to potesi, zrovna jsem se vratil z Mexika, kde tedy Harleye nejezdi, ale zase maji krasne Mayske pyramidy a skvele more. Dovolim si poznamku na zaver, svoboda neni to, co nam nekdo nacpe do formulare, ale to co mame v hlave, proto zadny zbytecny narky a kecy a vzhuru za dobrodruzstvim!
Švéd (iol.cz) 01.10.2008 18:19
Sakra dobrej článek.Moc krásně popsané zážitky.Co dodat.Jen to, že příště (časový horizont neznámý) bych to takto rád napsal i já, že jsem tam byl atd. a mojí přítelkyni můžu klidně říct, že to "nakopnutí" mám od Tebe, bo je toho samého ražení.Díky a ZDRAVÍM Švéd a Ilča
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser